امام جمعه آران و بیدگل: تلاش مسئولان در رفع مشکلات معیشتی و گرانی جدی‌تر باشد

1402/03/06
214
0
سیاسینماز جمعه
کد خبر :9461

به گزارش آران و بیدگل نیوز به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل که در مصلای این شهر برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مشکلات معیشتی اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان تلاش خودشان را در رفع مشکلات معیشتی مردم و تورم بیشتر کنند.

امام جمعه آران و بیدگل، با ابراز تأسف از افزایش روز به‌روز قیمت اجناس، مشکلات معیشتی و تورم در جامعه، گفت: نا امید نیستیم ولی باید تلاش مسئولان در رفع مشکلات معیشتی و گرانی جدی‌تر باشد.

حجت الاسلام سلیمانی، با بیان اینکه اگر ناترازی بین بانک‌ها و بودجه حل نشود، مشکلات معیشتی مردم و تورم نیز برطرف نخواهد شد، بر لزوم کنترل بانک‌ها در پرداخت وام‌های کلان تأکید کرد و یادآور شد: بانک باید به اندازه موجودی که دارد وام پرداخت نماید.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه پرداخت وام‌های چند صد میلیاردی موجب افزایش نقدینگی می‌شود، به خصوص اگر بازگشت درستی هم نداشته باشد، اظهار کرد: پرداخت وام‌های ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومانی برای کارهای فرهنگی و مسکن، مشکل ایجاد نمی‌کند بلکه وام‌های چندصد میلیاردی از طریق واسطه‌ها برای کارهای نامعلوم مشکل ساز است.

حجت الاسلام سلیمانی، خواستار اختصاص اعتبار به صورت عادلانه بین شهرها شد و تصریح کرد: بعضی از نمایندگان مجلس در تخصیص بودجه فقط منافع استانی و منطقه‌ای خودشان را در نظر می‌گیرند، در حالی که اعتبارات باید به صورت عادلانه بین شهرها تقسیم شود.

امام جمعه آران وبیدگل گفت: یک نماینده مجلس باید بودجه بندی را به گونه‌ای تنظیم کند که به منافع ملی کشور ضربه وارد نشود.

حجت الاسلام سلیمانی، به افزایش قدرت دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآور شد: امیدوارم قدم‌های مثبتی که دولت سیزدهم در دیپلماسی خارجی و ارتباط با همسایگان و کشورهای همسو برداشته، همچنان تداوم داشته باشد.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه دشمنان به دنبال منزوی شدن نظام اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد اقتصاد اسلامی توسعه‌گر نباشد، ولی دولت سیزدهم با سفر به کشورهای خارجی ایران را از انزوا نجات می‌دهد.

حجت الاسلام سلیمانی، بر لزوم وحدت و همدلی سران سه قوه در رفع مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد و گفت: اگر مجلس در بودجه بندی برنامه درستی را در نظر بگیرد و تسلیم اهرم‌های فشار منطقه‌ای و استانی در بودجه بندی نشود، هیچ موقع دچار مشکل نخواهیم شد.

امام جمعه آران و بیدگل ضمن قدردانی از خادم یاران رضوی و تبریک ایام ولادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: از خادم یاران رضوی انتظار داریم فرهنگ امام رضا(ع) در زمینه مسائل قرآنی، دینی و کمک بی‌منت به محرومان را هنرمندانه برای مردم خصوصا جوانان بیش از پیش تبیین نمایند.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.