امام جمعه آران و بیدگل: استقلال ایران مدیون مرجعیت و ولایت فقیه است

1401/10/19
217
0
سیاسینماز جمعه
کد خبر :9422

به گزارش آران و بیدگل نیوز،  حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی روز دوشنبه در مراسم راهپیمایی مردم شهرستان آران و بیدگل در محکومیت اقدام نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت دینی و سیاسی افزود: تجمع امروز مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است چون مرجعیت و ولایت فقیه در طول تاریخ اسلام دیدبان روشن و بیدار کشور بوده و وقتی اقتصاد و استقلال ما لطمه دید ،مراجع بزرگوار و ولایت به صحنه آمده و حافظ استقلال کشور شدند.

وی اظهار کرد: وقتی مردم ما را به اسارت بردند و قانون کاپیتولاسیون  را تصویب کردند یک مرجع تقلید به میدان آمد و با فتوایش آن را به زباله دان تاریخ فرستاد و وقتی دشمنان قصد داشت قومیت را مطرح کنند و در زمان آیت الله بروجردی این مرجع تقلید مذهب جعفری را رسمیت بخشید و همه این امور مرهون فقاهت و مرجعیت است.

امام جمعه آران و بیدگل بیان کرد:وقتی استبداد رضاخانی دنبال از بین بردن نمادهای دینی بود و حتی از لباس روحانیت هم نگذشت و مراسم و مجالس عزاداری سید الشهدا(ع) را تعطیل کرد، تنها مرجعیت و فقاهت در مقابل او ایستاد پس در طول تاریخ این هجمه ها بوده اما آنچه نابود شده استعمار و استبداد بوده و آنچه ماندگار است فقاهت و مرجعیت می باشد.

حجت الاسلام سلیمانی گفت:امروز فتوای مرجعیت در عراق و لبنان نفوذ دارد و تربیت شدگان مکتب مرجعیت در جهان بسیار نفوذ دارند چون شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب فقاهت است و سید حسن نصرالله تربیت شده دیگر مکتب فقاهت است.

وی افزود: دشمن دنبال این است که در حوزه رهبری تقدس زدایی کند و این کاریکاتورها هم برای همین است و استکبار در همه حوزه ها از ایران شکست خورده و این اقدامات هم به دلیل عصبانیت از پیشرفت های کشور است.

وی اظهار کرد: دشمن همچنین به دنبال کمرنگ کردن ارزش های اسلامی است و در این حوزه هم شکست خورده و امروز می بینند صدای انقلاب اسلامی در همه جای جهان طنین انداز شده است.

مردم انقلابی شهرستان آران و بیدگل در واکنش به اهانت نشریه "شارلی ابدو" فرانسه به ساحت مرجعیت امروز ۱۹ دی ماه در مصلی نماز جمعه تجمع کرده و یکصدا خشم و انزجار خود را فریاد زدند.

به گزارش ایرنا، نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.