نهال وحدت را آبیاری کنیم

1398/01/04
124
0
سیاسیمجلس
کد خبر :343

مردم سبزدل شهرستان کویری آران و بیدگل در اسفند سال 90 نهالی کاشتند که اگر  از آن مواظبت  شود به آن رسیدگی شود روز به روز قد کشیده علاوه بر سرسبزی و خرمی ،در آینده ای نچندان دور شاهد میوه های این نهال خواهیم بود.

رزمایش بزرگ و عظیم ملت شریف و باغیرت و موقعیت شناس  شهرستان  آران و بیدگل در  وحدت و همدلیشان در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی  به غیر از آنکه پدیده ای نو در افکار عمومی  به پهناور ایران اسلامی آفرید،کمترین نتیجه اش و ملموس ترین پیامد آن انتخاب کاندید  مورد نظر وموجه خویش بود.

شهرستان مظلوم ومحرومی که سال های سال  مورد  حقد و غضب  سیاسیون جناحی و حزبی  شده و در دایره  تقسیمات کشوری ، شان و جایگاهش غریب و ناشناخته مانده بود و نسل فرهیخته و جوان آن قربانی  حسادت ها و بازی های پشت پرده رجال وامدار و منسوب به کانون های ثروت و قدرت  شده بود با حرکتی مدبرانه وبادرایت مردم جوش،اقدام به  حرکتی کردنند که همه پیش بینی ها و نظرسنجی ها  را نقش بر آب کرد و رخداد آنچه نمی خواستند رخ بدهد.

شهرستان آران و بیدگل  با ویژگی ها و مشخصات خاص مذهبی –فرهنگی و با قدمت  تاریخی و سابقه درخشان اسلامی انقلابی خویش دارای  نام و نشانی قابل توصیف است دارای مردمان صاف و ساده و بی آلایش با  دین واعتقادی توحیدی و اصیل  و رسم وراهی  جاودانه  هستند.وجود آداب و رسوم سنتی،فرهنگ متنوع ومتقن، اماکن تاریخی ،مذهبی و گردشگری خاص،لهجه هایی قدیمی و ناب وبزرگان علمی و ادبی شهیر و نام آور،مردم مجاهد وساعی در عرصه های مختلف ،محکم و استوار روی پای خود ایستاده و به حیات سنتی و تاریخی  خود( علی رغم همه بی مهری ها )  ادامه می دهد.

آران و بیدگل دو شهر چسبیده بهم هستند که  قدمتی دیرینه دارند و سالهای سال است که باهم و در کنار هم زندگی می کنند و باهم پیوندهای متعدد نسبی و سببی دارند.برخی سیاسیون و مسوولین خودخواه ومتعصب  در قبال حفظ میز و جایگاه صوری  خود ودر عوض حفظ منافع حزبی و قومی خود،با  جوسازی های  کاذب و با ایجاد  فضای  نامطلوب در بین این دو شهر و مردم آن،بر  نشان دادن اختلاف و درگیری  اهتمام دارند وبا  برهم زدن  فضای آرام زندگی این شهرستان در پی ماهی گیری  هستند .

مسوولینی که به جای جلب افکار عمومی به سمت  برجستگی ها و امتیازات مذهبی و فرهنگی و تاریخی این شهرستان ، در پی  هدایت افکار عمومی به طرف برخی تفاوت های منطقه ای و لهجه ای و آداب و رسوم این دو شهر هستند.این قبیل به اصطلاح مسوولین نه تنها از روی جهل ونا آگاهی که بسیار زیرکانه و با شناخت کامل از مردم این شهرستان ،دست به این اقدامات می زنند.

آنها از رشادت ها وایثارگری های این مردم ،از غیرت دینی و بینش اعتقادی مردم و از درایت وتوانایی ها و همت بلند مردم این شهرستان آگاهی و اطلاع کامل دارند و می دانند که اگر این شهرستان و مردم این شهرستان  بخواهند و همت کنند می توانند قله های افتخار را  بپیمایند و اگر خرما هم بر نخیل باشد  ودستشان کوتاه ،اما اراده هایشان سترگ است و قوی.

برخی به اصطلاح سیاسیون و صاحب منصبان،برطبل نفاق و اختلاف می کوبند و مردم به این موضوع مشغول و توجه مسولین را به موضوع جلب می کنند تا این مردم و این شهرستان از پیشرفت و ترقی باز بماند و به آنچه حق است نرسد.

این است که پس از چند دهه،هنوز نه نماینده مستقل داریم نه برخی ادارات ما مستقل است و نه زیر ساخت های ابتدایی یک شهرستان را دارا هستیم.نه مکان تفریحی مناسب ،نه مکان فرهنگی –هنری مطلوب و نه.....

همه این کاستی ها ونقصان ها به سبب جو اختلاف و تفرقه  در این شهرستان است که با اتحاد و انسجام  به سادگی قابل حل است ،آنگونه که در 12 اسفند سال 90نشان دادیم.

جا دارد در سالروز حماسه تاریخی ومهم 12 اسفند سال 90و در جهت محکوم کردن و منکوب کردن همه دسیسه ها و توطئه های  دوستان جاهل ،باپرپایی تجمع های  متمرکز و وحدت آفرین با حضور گسترده،خودجوش و نشاط آور مردمی،بر این پدیده ملی خود مهر تایید بزنیم و نهال نوپا و نونهال وحدت بین آران و بیدگل را آبیاری کنیم و فردا و فرداها ،از ثمره و نتیجه آن خودمان و نسل های بعد از ما بهرمند گردند.

از جمله برنامه ها و اقداماتی که می شود در این روز انجام داد و علاوه بر یاد آوری لحظات شیرین ،بر تداوم آن کمک کرد و از این حماسه برداشت های مقبول و مطلوب و مفید کرد به شرح زیر پیشنهاد می گردد.

1-برگزاری همایش وحدت و اتحاد در یکی از حسینیه ها و حضور حداکثری مردم آران و بیدگل و مسوولین با برنامه های متنوع و شاد(مانند آنچه در حسینیه سلمقان بیدگل در سال 90 اتفاق آفتاد.

2-برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به صورت عمومی و آزاد با حضور مسوولین از جمله نماینده منتخب،فرماندار،امام جمعه و....

3-برپایی نشست های سیاسی و اجتماعی

4-دیدار های مردمی عمومی و بیان اقدامات و بررسی عملکرد مسوولین حاضر

5-تشکیل کانون ها و اتاق فکر های فرهنگی و اجتماعی

6-دعوت از نخبگان و اندیشمندان  شهرستان و استفاده از ایده ها و طرح های توسعه و پیشرفت شهری و اجتماعی

7-فراخوان خاطره ها،مستندها وفیلم های مفید و مثبت انتخابات 90سطح شهرستان

8-تجمع بزرگ جوانان شهرستان آران و بیدگل و دیدار با نماینده منتخب مجلس،فرماندار شهرستان و امام جمعه و پاسخ گویی به سوالات آنها.

 

 

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.