نخبه آران و بیدگلی در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

1401/07/26
312
0
سایرعلم و دانش
کد خبر :9365

به گزارش آران و بیدگل نیوز، پایگاه استنادی اسکوپوس و مؤسسه الزویر بر اساس داده های منتشر شده توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد، ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و همچنین دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی جهان را شناسایی و معرفی کرد. 

 

در این گزارش که در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ در مجله PLOS  به چاپ رسیده است، مصطفی قبائی آرانی نخبه علمی آران و بیدگلی و عضو هیئت علمی و مدیرگروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی قم در فهرست دو درصد برتر دانشمندان دنیا قرار گرفت.

 

 این فهرست بر اساس شاخص های متعددی از جمله تعداد مقالات تالیفی، ارجاعات، استنادها و سایر شاخص های علمی شناسایی و معرفی می شود.

 

مصطفی قبائی آرانی در سال ۱۴۰۰ به عنوان سرآمد علمی دانشگاه آزاد اسلامی و در سال ۱۳۹۹ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برگزیده شد و هم اکنون به عنوان مدیر گروه مقطع دکترای تخصصی گروه کامپیوتر، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم فعالیت می کند.

 

این جوان نخبه علمی که  عضویت در بنیاد ملی نخبگان را در کارنامه علمی پژوهشی خود به ثبت رسانده است، در سال گذشته هم با اعلام پایگاه اسکوپوس در فهرست ۲ درصد جهان قرار گرفته بود.

 

پایگاه اسکوپوس (Scopus) وابسته به ناشر الزویر (Elsevier)، بزرگ ترین پایگاه نمایه های استنادی جهان و ابزار مناسبی برای پژوهشگران در حوزه های مختلف است که میزان استنادات مقاله‌ها و کتاب ها به همراه متن آن‌ها را در اختیار قرار می‌دهد.

 

اسکوپوس اطلاعات محصولات حدود ۵ هزار ناشر علمی و اطلاعات کتاب‌شناختی حدود ۶۰ میلیون سند را از سراسر جهان در خود جای داده و در مجموع اطلاعات ۱۶ هزار و پانصد مجله علمی پژوهشی را در خود نمایه کرده‌ است.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.