حریم خصوصی، یک حق انسانی است که آرامش فرد و جامعه را به ارمغان می آورد

1402/07/25
359
0
سایرعلم و دانش
کد خبر :9693

به گزارش پرتال خبری آران و بیدگل نیوز ، دکتر لیلا شکری زاده در کارگاه «نجات بادکنک ها» در مسجد امام زمان(عج) عباس آباد آران و بیدگل گفت: حریم خصوصی، یک حق انسانی است که رعایت و حفظ آن احساس امنیت و آرامش افراد یک جامعه را به ارمغان می آورد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: حریم شخصی یا خصوصی به افراد این امکان را می‌دهد تا برای محافظت از خود در برابر مداخلات غیر مجاز، مرزهایی ایجاد کنند.

 

دکتر شکری زاده ادامه داد: حریم خصوصی به معنی مرزهای فیزیکی، ذهنی و احساسی مخصوص هر فرد است که مانعی برای سود جویی و تجاوز دیگران به آزادی هر شخص است.

 

 وی با اشاره به اینکه در اینجا بادکنک نماد حریم خصوصی و ترکاندن آن یعنی تجاوز به حریم خصوصی است، تصریح کرد: ضعف در حفظ حریم شخصی، باعث آسیب‌ پذیری و مشکلات جدی برای فرد می‌شود، به طوری که هر کسی به خود اجازه می‌دهد حریم آن فرد را زیر پا گذاشته و وارد حریم امن او شود. 

 

دکتر لیلا شکری زاده ادامه داد: احترام به حریم دیگران نیز یک امر واجب و بسیار ضروری است، چرا که بدون احترام به حریم خصوصی دیگران، روابط اجتماعی مناسبی ایجاد نمی‌شود.

 

وی در پایان گفت: افرادی که مرز مشخصی برای خود ندارند، به حریم خصوصی دیگران نیز اهمیتی نمی دهند.

 

کارگاه "نجات بادکنک ها" به همت معاونت خواهران کانون فرهنگی- هنری مسجد امام زمان(عج) آران و بیدگل و با حضور جمع زیادی از اعضای کانون در شبستان این مسجد برگزار شد.

 

حریم خصوصی، یک حق انسانی است که آرامش فرد و جامعه را به ارمغان می آورد

 

خبرنگار آران و بیدگل نیوز : روح اله باقری

 

 

 

 

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.