عمده اختلافات زندگی زناشویی ناشی ضعف در مهارت گفتمان است

1402/10/18
276
0
اجتماعیازدواج و خانواده
کد خبر :9864

به گزارش خبرنگار پرتال خبری آران و بیدگل نیوز، دکتر محمد عقیقی در جمع مادران در همایش «شکوه مادری، نسل رضوی» آران و بیدگل گفت: عمده اختلافات و تنش های زندگی زناشویی ناشی از وجود تفاوت‌های زن و مرد در گفتمان و ضعف در این مهارت است.

 

این مشاور و روانشناس افزود: مردان و زنان باید با شناخت از صفات و روحیات مردانه و زنانه یکدیگر در زندگی،  نحوه برخوردهای شان را مدیریت کنند.


عقیقی ادامه داد: وجود عشق، معرفت، عفت و محبت در زندگی عامل عزت نفس زوجین و از مهم ترین عوامل پایداری زندگی زناشویی است.

 

این مشاور خانواده تصریح کرد: انگیزه و توانایی در حوزه‌های مختلف برای ازدواج و زوجین بسیار مهم است که این انگیزه برای ادامه زندگی آنها  نیازمند حفظ و تقویت است.

 

دکتر عقیقی انگیزه را بزرگ ترین عامل بوجود آوردن عملکرد و نیاز را اصلی‌ترین عامل ایجاد انگیزه دانست و گفت: توانایی‌های جسمانی، روانی و مالی هم دارای اهمیت است اما انگیزه است که با ضرب شدن در همین توانایی‌ها عملکرد زوجین را در زندگی به‌وجود می‌آورد، لذا برای ایجاد و حفظ انگیزه و ارتقای توانایی‌ها در زندگی باید نیازهای جسمی و روحی را برای تعالی آرامش و نشاط در زندگی آگاهانه مدیریت کرد.


این مشاور خانواده با بیان اینکه منظور از نیازهای جنسی فقط ارتباط جنسی نیست اظهار داشت: کلام عاشقانه و عاطفی، نوازش و محبت زوجین با یکدیگر نیز از جمله نیازهای جنسی است که متاسفانه زوج‌های ما در کاربرد آن به‌عنوان ساده‌ترین نیازهای جنسی عاشقانه مهارت ندارند.


دکتر عقیقی افزود: نیازهای جسمی،محبت و عزت نفس، امنیت و آینده نگری، خودشکوفایی و زیبا سازی، اجتماعی، معرفت و خودآگاهی از جمله نیازهای هفت‌گانه زندگی زناشویی است و مدیریت آگاهانه نیازهای هفت‌گانه زندگی، زوجین را در رسیدن به آرامش و نشاط تعالی می‌دهد.

 

همایش «شکوه مادری، نسل رضوی» به همت کانون تخصصی بانوان و خانواده دفتر خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل برگزار شد.

 

تجلیل از 60 زوج جوان، تجلیل از جوان‌ترین مادران و مادران دارای چهار و 6 فرزند، مولودی خوانی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این همایش معنوی بود.

عمده اختلافات زندگی زناشویی ناشی ضعف در مهارت گفتمان است

خبرنگار آران وبیدگل نیوز : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.