استقبال ناچیز خانواده ها از آموزش های پیش ازدواج یکی از مهم ترین عوامل افزایش طلاق در شهرستان آران و بیدگل

1401/04/09
537
0
اجتماعیازدواج و خانواده
کد خبر :8987

به گزارش آران و بیدگل نیوز، حیدر ایمانیان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل، اعتیاد، دخالت های بی مورد خانواده ها، خیانت و عدم آگاهی والدین و زوجین در انتخاب و همچنین استقبال ناچیز خانواده ها از آموزش های پیش ازدواج  مهم ترین عامل افزایش طلاق در این شهرستان عنوان کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که ارتباط دوستانه و صمیمی زن و شوهر می تواند باعث تحکیم روابط و دوری از خیانت و طلاق عاطفی شود، تصریح کرد: همسرآزاری نتیجه مستقیم کاهش روابط دوستانه زن وشوهر و یکی از عوامل افزایش طلاق در شهرستان است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان راهکارهای موثر در پیشگیری از طلاق را  فراگیری آموزش هایی مانند کنترل خشم و هیجانات و افزایش مهارت های ارتباطی و قدرت نه گفتن قبل و بعد از ازدواج برای زوجین و خانواده ها برشمرد.

حیدر ایمانیان با اتاکید بر اینکه در زندگی مشترک می بایست از بازگشت به گذشته خودداری کرد، افزود: دست و پا زدن در گذشته  بدون داشتن هیچ سودی فقط باعث بیشتر شدن مشکلات و مشاجرات میان همسران می شود.

وی، تعداد مراجعین به مراکز مشاوره طی یک سال گذشته را بیش از  دو هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت: آمار همسر آزاری و کودک آزاری به دلیل عدم مراجعه آنان به مراکز مشاوره بهزیستی پنهان است، و نمی توان وجود آن را در شهرستان انکار کرد.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.