کسب رتبه دوم نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن روسیه

1402/08/20
748
0
فرهنگیمفاخر آران و بیدگل
کد خبر :9744

هادی اخوان ارمکی در گفت و گو با پرتال خبری آران و بیدگل نیوز گفت:  «حسین خانی بیدگلی»، حافظ کل قرآن به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن روسیه شرکت و موفق به کسب «رتبه دوم» این رقابت های بین المللی شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل افزود: بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور روسیه با حضور نمایندگان 31 کشور جهان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(17 و 18 آبان ماه) در مسجد جامع شهر مسکو، پایتخت روسیه و در رشته حفظ کل قرآن کریم برگزار شد. 

 

اخوان افزود: این مسابقات به همت شورای مفتیان روسیه و با همکاری اداره امور معنوی مسلمانان روسیه و دانشگاه علوم انسانی «محمد بن زاید» امارات برگزار شد و شرکت کنندگان در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن به رقابت پرداختند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل ادامه داد: آیین اختتامیه این مسابقات روز جمعه، 19 آبان ماه با حضور شماری از وزرا، مفتیان و علمای برجسته کشورهای قطر، امارات و عربستان و رهبران سازمان های اسلامی بین المللی در مسکو برگزار شد که نمایندگان کشورهای روسیه، ایران و هند به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

 

حسین خانی بیدگلی، متولد اردیبهشت ماه 1375 و ساکن شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، پیش از این رتبه نخست اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی جهان اسلام را از آن خود کرده بود.

خبرنگار آران وبیدگل نیوز : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.