دیدار سرپرست ارشاد و جمعی از هنرمندان با مولف و شاعر پیشکسوت آران و بیدگلی

1402/08/10
126
0
فرهنگیمفاخر آران و بیدگل
کد خبر :9719

به گزارش پرتال خیری آران وبیدگل نیوز، روح الله قربانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با استاد عباس علیجان‌زاده، مولف و شاعر پیشکسوت شهرستان در زادروز ایشان به همراه استاد شاعر؛ شهاب تشکری و جمعی از پیشکسوتان عرصه شعر و ادب و هنر دیدار کرد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل ضمن ابراز خرسندی، قدردانی و آرزوی سلامتی برای استاد عباس علیجان زاده  هدف از این دیدار را پاسداشت و تقویت سنتها، آداب و رسوم، فرهنگ، شعر، زبان و ادبیات کهن شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد.

 

روح اله قربانی از یک عمر تلاش این استاد برجسته در این حوزه تاریخی؛ و بهره مندی و آشنایی با سروده های محلی، دستور زبان محلی و تألیفات پژوهشی ایشان قدردانی کرد.  

دیدار سرپرست ارشاد و جمعی از هنرمندان با مولف و شاعر پیشکسوت آران و بیدگلی

قربانی خاطرنشان کرد: حسین علیجانزاده آرانی معروف به عباس علیجانزاده نویسنده، شاعر، زبان شناس ایرانی، پژوهشگر زبان و استاد ادبیات فارسی سده اخیر می باشد؛ ایشان به زبان باستانی که زبان محلی آران و بیدگل می باشد تکلم کرده و شعر می سراید.

 

وی در سال 1357 در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران پذیرفته شد و زیر نظر استاتیدی چون دکتر بحرالعلومی، دکتر سید جعفر رشیدی، دکتر مهدی محقق، دکتر جلیل تجلیل، دکتر خسرو فرشیدورد به تحصیل در رشته ادبیات و علوم انسانی پرداخت.

 

 وی کار تحقیق در زبان باستانی آران و بیدگل را هنگام تحصیل در دارالفنون آغاز کرد. در تمام طول این سالها به تدریس و تحصیل، مطالعه کتب دستور زبان فارسی، کتب ادبی، دیوانهای شاعران ، جمع آوری واژگان، اصطلاحات زبان باستانی و ضرب المثلها، متل های زبان باستانی، سرودن اشعار باستانی، شرکت در جلسات شعر و ادب در آران و بیدگل، کاشان و تهران پرداخته و هرگز از کار تحقیق در زبان باستانی غافل نبوده است.

دیدار سرپرست ارشاد و جمعی از هنرمندان با مولف و شاعر پیشکسوت آران و بیدگلی

 

خبرنگار آران وبیدگل نیوز : روح اله باقری

 

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.