سرانه فضای مطالعه در آران و بیدگل ۴۰ درصد استاندارد جهانی است

1401/08/26
4056
0
سایراخبار ادارات
کد خبر :9396

به گزارش آران و بیدگل نیوز، علی اکبر رضایی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: سرانه استاندارد جهانی فضای مطالعه ۸ متر مربع برای هر ۱۰۰ نفر است که این میزان در آران و بیدگل ، ۳/۲ دهم متر مربع و تنها ۴۰درصد استاندارد جهانی است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: هم اکنون ۸ کتابخانه فعال در سطح شهرستان آران و بیدگل با مجموع زیربنای سه هزار و پانصد متر مربع وجود دارد که از این تعداد پنج کتابخانه عمومی و سه کتابخانه به طور مشارکتی است.

 

رضایی بر ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر جهت علاقه‌مند کردن نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت:  با توجه به پيشينه فرهنگي درخشان شهرستان آران و بیدگل و كارنامه اي كه اين شهرستان در تربيت فرهيختگان دارد، نياز است كه در حوزه ارتقاي فضاي مطالعه و فرهنگ كتاب و كتابخواني اقدامات ويژه اي صورت گيرد.

 

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: پرداختن به کمیّت ها و کیفیت های مطلوب کار برای کودکان در زمینه انتشار کتاب و همچنین کتاب رسانی و خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم، از مسایلی است که هرگز نباید مورد غفلت و کم توجّهی قرار گیرد.

 

رضایی، کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های بزرگ میهن اسلامی و آینده سازان و پاسداران ارزش‌های دینی و انقلابی دانست و افزود:  كتاب انسان را به مدارج عالی می برد و بی تردید بسیاری از پیشرفت های بشر مدیون كتاب و كتابخوانی است و از این رو ارج نهادن به این محصول فرهنگی به منزله پاس داشت دانایی و آگاهی است.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.