۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه پیشگیری از سیل به آران و بیدگل اختصاص یافت

1400/12/08
146
0
اجتماعیحوادث و انتظامی
کد خبر :9340

به گزارش آران و بیدگل نیوز به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، منصور شیشه‌فروش پیش از ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: در سفر به شهرستان آران و بیدگل عملیات پیشگیری و کنترل سیل در محدوده رودخانه‌های فصلی این شهرستان انجام شد.

وی به 15 کیلومتر رودخانه‌های فصلی شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: 80 کیلومتر از این رودخانه‌ها لایروبی، 50 کیلومتر تعیین حریم بستر و یک کیلومتر هم دیواره‌چینی روی رودخانه‌های پرخطر انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: با همت شهرداران شهرستان آران و بیدگل 15 میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری از سیل در این منطقه اختصاص یافته است که 10کیلومتر از روخانه‌های فصلی لایروبی و دو دهنه پل احداث و بازسازی و همچنین دو کیلومتر نخاله‌برداری و بازگشایی مسیر انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به رخداد زلزله‌های اخیر آران و بیدگل و بررسی و هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه اصفهان، مطالعات پهنه‌بندی خطر زلزله در این منطقه انجام می‌شود و شرح خدمات آن مشخص و در دوره زمانبندی، این مطالعات روی توان لرزه‌خیزی منطقه انجام می‌شود.

شیشه‌فروش گفت: در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان آران و بیدگل، پیشگیری و کنترل بیماری سالک این منطقه مورد تاکید قرار گرفت که در این خصوص دو هزار هکتار عملیات لانه‌کوبی و کنترل مخزن جوندگان در این شهرستان انجام شده است.

وی تاکید کرد: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری سالک در شهرستان آران و بیدگل مقرر شد که شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با همکاری اداره منابع طبیعی و شهرداری‌ها، انتقال نخاله‌های شهری را انجام دهند و آموزش عمومی، لانه‌کوبی و سم‌پاشی مناطق پرخطر جهت پیشگیری از ابتلا به سالک انجام شود.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.