وزیر بهداشت خبر داد؛ ۴۰ درصد نیاز تجهیزات پزشکی در داخل تولید می شود

1402/09/09
60
0
سایرعلم و دانش
کد خبر :9776

به گزارش خبرنگارپرتال خبری آران وبیدگل نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه سفر به کاشان گفت: در دولت مردمی در حوزه پژوهش پیشرفت هایی داشته ایم که از جمله آن ها ایجاد و تاسیس 11 پارک علم و فناوری در کشور است. 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این پارک ها بیش از 4 هزار محصول سلامت محور تولید شده و40 درصد نیاز تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شود. 

 

به گفته وی، در این دولت بیش از 16 هزار تخت افتتاح کردیم که عمده تجهیزات پزشکی و درمانی مورد نیاز این تختها، تولید داخلی است. 

 

دکتر عین اللهی اظهار داشت:  برنامه ما این است که در همه استانها، تولید دارو و تجهیزات پزشکی افزایش پیدا کند و به همه استاندارها در این خصوص توصیه کرده ایم. 

 

وی تصریح کرد: اگر همه استانها در این زمینه فعال شوند به جای اینکه وارد کننده تجهیزات پزشکی باشیم، صادر کننده خواهیم بود. 

 

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون860 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور داریم که همه می توانند در زمینه تولیدات دانش بنیان کمک کنند تا نیاز خودمان و منطقه را تامین کنیم.

 

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیمارستان شهید بهشتی کاشان با 700 تختخواب، پس از بیمارستان الزهرا (س) اصفهان،  دومین بیمارستان بزرگ استان اصفهان است. 

 

دکتر بهرام عین اللهی، افزود: این بیمارستان که یک بیمارستان آموزشی بسیار خوب است و پرسنل و پزشکان خوبی دارد که به بیمار خدمت می کنند به خاطر قدمت، مشکلاتی دارد که باید نسبت به برطرف نمودن آنها اقدام شود. 

 

وی اظهار داشت: باید برای بهسازی و مناسب سازی تاسیسات بیمارستان بهشتی مساعدت و فضایی برای گسترش و استاندارد سازی اورژانس این بیمارستان در نظر گرفته شود. 

 

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید امروز خود از بیمارستان امام حسن (ع) شهرستان آران و بیدگل گفت: پیشرفت فیزیکی و ساختمانی این بیمارستان که قرار است 112 تخت داشته باشد در حال اتمام است. 

 

دکتر عین اللهی گفت: با تامین تجهیزات برای بیمارستان امام حسن (ع) از سوی وزارت بهداشت، این مرکز در دهه فجر امسال به بهره برداری کامل می رسد. 

 

وی تصریح کرد: بیمارستان 96 تخت خوابی تازه تاسیس ثامن الحجج آران و بیدگل نیز که در حال حاضر فعال می باشد، نیاز به نیروی انسانی دارد که دانشگاه علوم پزشکی کاشان باید با تامین پزشک متخصص و فوق تخصص برای این مرکز به صورت چند روز در هفته ، مشکل آن را حل نماید. 

 

وزیر بهداشت افزود: با فعالیت کامل دو بیمارستان امام حسن و ثامن الحجج (ع) در آران و بیدگل، بیش از 200 تخت به منطقه اضافه می شود که بخشی از مشکلات درمانی منطقه حل می شود. 

 

دکتر عین اللهی افزود: 75 هزار نیرو از سازمان امور  استخدامی کشور تقاضا کرده بودیم  که با 25 هزار نفر موافقت شد و آخر مهر آزمون استخدامی در سراسر کشور برگزار و نتایج آن هفته گذشته اعلام شد که 14 هزار نفر از این نیروهای جدید الاستخدامی، پرسنل  پرستار و اتاق عمل هستند.

خبرنگار  آران و بیدگل نیوز : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.