نقش مهم شغل‌آفرینی و توزیع عادلانه ثروت درتوسعه روستاها

1401/07/16
269
0
سایراخبار کویرات
کد خبر :9358

به گزارش آران و بیدگل نیوز، علی اکبر رضایی با گرامیداشت روز ملی روستا گفت: روستاییان به عنوان قشری شریف و محروم از امکانات اولیه زندگی و امور رفاهی، برای عمرانی و آبادانی ایران زحمات فراوانی متحمل شده‌اند و با حفظ عزّت و كرامت خود، نقش مؤثری در جامعه داشته‌اند و امروز نیز با اراده‌ جهادی در مسیر تولید، خود اشتغالی، تحقق اقتصاد مقاومتی و در جهت تداوم انقلاب تلاش می‌کنند.

 

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به توانمندی‌های روستاییان تلاشگر در شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ روستایی با تأکید بر نقش روستاییان غیور به‌ویژه در زمینه توسعه و رشد اقتصادی، زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات موجود است.

 


رضایی اظهار داشت: روستاهای ۱۱گانه این شهرستان در دو بخش‌ مرکزی و کویرات می توانند با تأمین متناسب زیرساختهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در روستاهای خود، علاوه بر افزایش درآمد روستائیان، انگیزه برای ماندگاری مردم در محیط های روستایی را فراهم کنند.

 

 

وی توسعه‌ پایدار روستا را مستلزم ارتباط شورا به عنوان نهاد نظارتی با دهیاری به عنوان نهاد اجرایی در روستا دانست و گفت: ارتباط و همکاری دوسویه میان این دو موجب تسهیل در اداره‌ی روستا و از طرفی تسریع در روند توسعه‌ روستا خواهد شد.

 

 

فرماندار آران و بیدگل یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای افزایش سطح مهارت و ایجاد تعاونی‌های تولیدی، راهی برای تأمین مایحتاج روستاییان و ایجاد اشتغال جوانان روستایی در شهرستان آران و بیدگل است.

 

 

رضایی پیگیری مسائل و مشکلات روستاییان از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستا را مهم عنوان کرد و افزود: رفع محرومیّت، شغل‌آفرینی و توجه بیشتر به توزیع عادلانه ثروت می تواند به توسعه و پیشرفت روستاها در شهرستان کمک کند.

 

 

وی همچنین دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان آران و بیدگل را به عنوان بازوی اجرایی دولت سیزدهم در اجرا، نظارت و سازماندهی برنامه‌های توسعه پایدار روستایی نام برد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های ارزشمند در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و گردشگری، شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر روستاهای شهرستان باشیم.

;
برچسب ها :
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.