تصویب سه طرح بازنگری روستایی شهرستان آران و بیدگل

1401/08/20
314
0
سایراخبار کویرات
کد خبر :9389

به گزارش آران و بیدگل نیوز، علی اکبر رضایی گفت: در جلسه کمیته بازنگری طرح‌ هادی روستاهای بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل که با حضور مهندس خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار شد، سه طرح بازنگری روستایی شهرستان آران و بیدگل به تصویب رسید.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود:  در راستای اجرای بند ۵ ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه، در این جلسه بازنگری طرح هادی روستاهای علی آباد کویر، محمدآباد و یزدل در بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل که مراحل کارشناسی و کمیته فنی‌های تخصصی خود را گذرانده بود، پس از بازبینی موارد اصلاحی به تصویب رسید.

 

رضایی اظهار داشت: طرح‌ هادی و بهسازی روستاها در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور توانسته است به روستاها هویّت بخشد و به عنوان یکی از پروژه‌های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، تأمین عادلانه امکانات و ایجاد تسهیلات به منظور بهبود مسکن روستائیان تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

فرماندار آران و بیدگل، مهم‌ترین هدف طرح هادی روستایی را تجدید حیات روستا دانست و افزود: این طرح‌ها به منظور ساماندهی بافت موجود، میزان و مکان گسترش محدوده و نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌هایی همچون مسکونی، تولیدی، تجاری، آموزشی، درمانی، بهداشتی در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های ‌ روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تهیه می‌شود.

 

رضایی با اشاره به اهمیّت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی به عنوان سند توسعه روستایی، گفت: روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران وآبادی از قببل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی است، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیّت و بهبود زندگی روستائیان در بلند مدت مؤثر است و منجر به ترویج پروژه‌های عمرانی و رونق سرمایه گذاری در روستاها می شود.

 

فرماندار آران و بیدگل افزود: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنان روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.