محله عباس آباد نماد تعهد مردمی و معیار محلی«شهر سالم» مورد نظر بهداشت جهانی است

1402/03/24
136
0
سایراخبار محله ها
کد خبر :9476

به گزارش آران وبیدگل نیوز، دکتر تبریزی در حاشیه بازدید میدانی از فعالیت های مردمیاری و مدیریت محله عباس آباد آران و بیدگل گفت: محله عباس آباد نماد تعهد مردمی است.

 

مشاور پروژه «شهر سالم» افزود: این محله به سمتی پیش رفته که دقیقا اهداف پروژه «شهر سالم» که قرار است در آران و بیدگل شکل بگیرد در معیار محلی محقق کرده است.

 

دکتر تبریزی ادامه داد: دو الزام مهم «شهر سالم» مشارکت مردمی و همکاری بین بخشی است که مدیریت محله عباس آباد به بهترین شکل این موارد را دنبال کرده است.

 

نماینده وزارت بهداشت تصریح کرد: شهر سالم چیزی بجز از این نمونه هایی که در محله عباس آباد اجرا شده، نیست، لذا نمایه محله عباس آباد باید در حوزه شهر سالم احصا و ثبت شود.

 

دکتر تبریزی ادامه داد: اطمینان دارم با این انرژی و تفکرو برنامه ریزی، آران و بیدگل این ظرفیت را دارد که در کمتر از ۵ سال به شهر سالم و شهر نمونه کشوری در این حوزه تبدیل شود.

تاکنون ۴۹ پروژه محله محور در محله عباس آباد به ثمر رسیده است

 

مدیر محله عباس آباد آران و بیدگل هم در تشریح فعالیت های این نهاد مردمی گفت: مردمیاری و مدیریت محله عباس آباد از سال ۱۳۹۶ در راستای عدالت اجتماعی اقدام به احصای مشکلات محله کرد و در یک استراتژی ۱۰ ساله با اجرای پروژه های کوچک مقیاس محلی در حوزه های سلامت، عمران، اجتماعی، بهداشتی، ورزشی و آموزشی پروژه های مختلفی را به مرحله اجرا درآورده است.

 

نعمت الله قبایی افزود: ریل گذاری توسعه محله و شتاب توسعه محلی با همکاری خیرین و کمک های مردمی از اهداف اصلی تشکیل این نهاد مردمی است.

 

مدیر محله عباس آباد آران و بیدگل ادامه داد: در حوزه های کودک و نوجوان، بانوان خانه دار، بازنشستگان، کهن سالان و نشاط اجتماعی محله و اصلاح زیرساخت های اجتماعی تاکنون ۴۹ پروژه محله محور با همکاری خیرین و مردم محله و شهرداری ناحیه یک آران و بیدگل در این محله به ثمر رسیده است.

 

قبایی افزود: همچنین در حوزه محیط زیست و کانون سلامت محله، اقدامات اجرایی خوبی از سوی شورایاری و مدیریت محله عباس آباد صورت گرفته است.

 

مدیر محله عباس آباد آران و بیدگل ادامه داد: آموزش ، نشاط اجتماعی و سلامت افراد محله ، پایه و اساس فعالیت های چند سال اخیر مردمیاری محله عباس آباد بوده است.

 

«شهر سالم» یک نشان از سوی سازمان بهداشت جهانی است که به شهرهایی در جهان اعطا می شود که دست کم ۸۰ درصد از هشتاد شاخص مشخص شده سازمان جهانی بهداشت را دارا باشند.

 

بر همین اساس و برای تحقق این مهم، کمیته ای متشکل از نمایندگان رسمی سازمان بهداشت جهانی، تیم مشاوره فنی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کاشان در آران و بیدگل حضور یافتند.

 

این نشان تاکنون در ایران تنها به شهر سهند اعطا شده است و آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان یکی از داوطلبان «شهر سالم» از ایران است.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.