دومین اقامتگاه سنتی شهرستان آران و بیدگل به بهره برداری رسید

1400/11/30
112
0
سایراخبار محله ها
کد خبر :2269

به گزارش آران و بیدگل نیوز، سید حسین چاکری گفت: دومین اقامتگاه سنتی شهرستان آران و بیدگل به صورت رسمی همزمان با میلاد باسعادت امیرالمؤمنین امام علی(ع) با حضور دکتر علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فرماندار و جمعی از مسئولین محلی به بهره برداری رسید. 

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل افزود: اقامتگاه سنتی هزاردستان در یکی از خانه‌ های تاریخی قاجاری در دل بافت تاریخی آران و بیدگل در محله توی ده واقع شده و توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تملک ، مرمت و  بازسازی  شده است.

چاکری ادامه داد: این خانه به‌ صورت گودال باغچه‌ ای با زیربنای یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و مشتمل بر دالان ورودی ، چارتاقی پذیرش ، شامل  ۱۲ اتاق برای پذیرش مسافرین ،فروشگاه صنایع دستی و رستوران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: اقامتگاه سنتی هزار دستان با حجم سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و برای ۱۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی در پایان یاد آور شد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری به جذب گردشگر کمک می‌کند و در ادامه رونق اشتغال را به همراه خواهد داشت.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان با جاذبه های متعدد تاریخی و گردشگری مقصد بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در طول سال است. ۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۱ اثر به ثبت ملی رسیده است . با این وجود، آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.