غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت محمدهلال(ع)

1401/05/28
220
0
فرهنگیاماکن متبرکه
کد خبر :8977

به گزارش خبرنگار آران و بیدگل نیوز، همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، طی آیینی با حضور خدام افتخاری، امام جمعه، فرماندار، شهردار، جمعی از مسئولان، اعضای شورای شهر و اعضای شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل، ضریح مطهر حضرت محمدهلال فرزند بلافصل امیرالمومنین علی (ع) غبارروبی و عطر افشانی شد.

 

در ابتدای این مراسم، نوای ملکوتی کلام وحی در فضای حرم مطهر طنین انداز شد و همزمان با گشایش درب ضریح منور، آیین غبارروبی و عطرافشانی آغاز شد و ضریح مطهر با گلاب ناب عطرافشانی و نذورات زائران که با عشق و شور در هم آمیخته و در این قطعه بهشتی از خاک، جلوه ای از ارادتمندی به ساحت حضرت محمد هلال بن علی(ع) را متجلّی ساخته بود، جهت هزینه در امور فرهنگی و عمرانی آستان مقدس جمع‌آوری شد.

در ادامه این مراسم، زیارت نامه خوانی خادمان و مدیحه‌ سرایی و مرثیه خوانی «مجید ناظر حضرتی» با همنوایی حاضران، فضای معنوی آیین غبار روبی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی (ع) را دوچندان کرد.

alt text

 

غبارروبی از  جمله آیین‌های سنتی-مذهبی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل است که هر دو ماه یک ‌بار و با حضور آیات عظام، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال(ع) و زائران و مجاوران برگزار می‌شود.

 

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه ی استان اصفهان، صد کیلومتری شهر مقدس قم و هفت کیلومتری کاشان واقع شده است.

alt text

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.