عزاداری نوعی تعظیم شعائر و ارزش‌ دینی است

1392/08/12
144
0
سایرخبرگزاری ها
کد خبر :8401

به گزارش از آران وبیدگل ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل که با مراسم افتتاح فاز نخست مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان همراه بود، با اشاره به ابعاد مختلف سبک زندگی، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی به گونه‌ای است که تمام ابعاد زندگی انسان را شامل می‌شود و تمام زوایای آن را در بر می‌گیرد.

وی از عزاداری در محرم به عنوان یکی از اثرگذارترین شاخه‌های سبک زندگی اسلامی یاد کرد و افزود: فارغ از ظواهر عزاداری که به صورت پررنگ در ایام محرم انجام می‌شود، اثرات معنوی و مثبتی که در این مراسمات بر زندگی انسان دارد نیز بسیار  قابل توجه است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حرکت خودجوش مردم در برپا کردن خیمه‌ها و پرچم‌های عزا، برگزاری مراسم روضه و سینه‌زنی را از رفتارهای فرهنگ اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عزاداری در ماه محرم نوعی تعظیم شعائر و ارزش‌های دینی است که همة هویت ما مبتنی بر آن است.

وی تصریح کرد: باید هستة مرکزی عزاداری‌ها بیش از پیش تقویت شود چراکه عزاداری در ایام محرم از اقتدار، قدرت، برکت و ارزش بالایی برخوردار است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، تقویت و توسعه فرهنگ عزاداری و صیانت از این فرهنگ را دو مأموریت مهم مسئولان و کارگزاران فرهنگی برشمرد و ابراز داشت: امروزه با ظهور رسانه‌ها و  سرگرمی‌های دیجیتالی و استفاده نوجوانان و جوانان از آنها، انجام این دو وظیفه شرعی را با اهمیت‌تر جلوه می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: هر مقوله‌ای که دامنة تأثیر بالایی داشته باشد در تیررس هجمه دشمنان قرار می‌گیرد و دشمن تمام تلاشش را در راستای آلوده کردن آن به کار می‌گیرد.

قطبی با اشاره به سخن گهربار امام راحل مبنی بر اینکه «محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است»، بیان داشت: منظور از محرم و صفر در سخن امام خمینی(ره)، ماه محرم و صفر نیست بلکه منظور هویت و ارزش‌های معنوی این دو ماه است که توانسته فرهنگ عمومی جامعه را قوام بخشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران وبیدگل نیز در این نشست با اشاره به زحمات مدیریت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، این خدمات را قابل تقدیر دانست.

میثم نمکی متذکر شد: توجه به شاخص‌ها و ارزش‌های سازمان‌های فرهنگی، تولید محتوا و نیز بسترسازی در این زمینه مورد تأکید است چراکه می‌تواند گرایش‌ها را به سمت نگرش‌ها سوق دهد.

به گزارش فارس؛ طرح مجتمع فرهنگی و هنری آران و بیدگل که از سال 1382 آغاز شده است، با مساحت سه هزار و 200 متر مربع شامل بخش‌های مختلف نگارخانه، نمایشگاه، اتاق کنفرانس، سالن تئاتر و اجتماعات، کارگاه‌های آموزشی و محوطه است.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.