حفاظت از منابع طبیعی بدون کمک مردمی میسر نخواهد بود

1395/12/29
132
0
سایرخبرگزاری ها
کد خبر :7897
به گزارش آران و بیدگل نیوز به نقل از ایرنا، رضا شفیعی روز شنبه در نشست هم اندیشی و تجلیل از مسئولان انجمن‌ها و فعالان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست آران و بیدگل افزود: در این راستا باید با اطلاع‌رسانی گسترده اهمیت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را به مردم گوشزد کرد تا مردم شهرستان بدانند اگر تاغ‌زارها نابود شوند حیات مردم به خطر خواهد افتاد.
وی تعامل بیشتر بین اداره منابع طبیعی، انجمن‌ها و رسانه‌ها را ضروری برشمرد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و با اطلاع‌رسانی درباره اهمیت منابع طبیعی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود میزان اطلاع مردم دنیا نسبت به اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست،حدود 75 درصد ولی در ایران این آمار زیر 10 درصد است.

\"حفاظت

شفیعی بر لزوم انجام اقدام هایی در راستای فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: این اقدام‌ها باید در طول سال بوده و فقط مخصوص ایام خاصی نباشد و مدرسه‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در این زمینه پیشتاز باشند.
وی سه چالش قرن حاضر را تغییر اقلیم، کاهش نزولات جوی و بیابان زایی برشمرد و افزود: باید در این زمینه اطلاع رسانی کرد و حساسیت مردم را بالا برد.
رئیس اداره منابع طبیعی آران و بیدگل خاطرنشان کرد: رسیدن به توسعه پایدار برای هر شهری ضروری است ولی این توسعه باید کمترین تخریب عرصه های منابع طبیعی را به همراه داشته باشد چون عرصه های منابع طبیعی انفال و امانتی در دست ما به شمار می رود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل نیز در این جلسه اظهار داشت: باید ابتدا رابطه توسعه با منابع طبیعی و محیط زیست را تعریف کنیم و یک نهضت برای آگاه بخشی در زمینه نقش ها و وظیفه ها در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به راه اندازیم.
میثم نمکی با بیان ضرورت فرهنگ سازی در زمینه منابع طبیعی گفت: یکی از راه های فرهنگ سازی این است که با زبان هنر در این زمینه وارد شویم که در این زمینه برگزاری جشنواره ها و مسابقات هنری موثر است.
وی راه‌های دیگر را شناسایی علاقه‌مندان و تشویق آنان، پویش مردمی حفاظت از منابع طبیعی، اخبار و مهندسی آن و نوشتن تفاهمنامه با سایر اداره ها برشمرد.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ، حدود 40 درصد از تاغ‌زارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.
;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.