دانشجو مؤذن جامعه است

1402/09/10
57
0
سایرعلم و دانش
کد خبر :9778

به گزارش خبرنگارپرتال خبری آران و بیدگل نیوز، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش کویرات بعد از توصیه و سفارش به تقوای الهی گفت: یکی از مصادیق تقوای الهی حفظ زبان است یعنی اینکه زبان انسان ذاکر خدا باشد در نتیجه کسی که به یاد خدا باشد هرگز زبانش به گناه و غیبت و دروغ و تهمت و شایعه آلوده نمی‌شود.

 

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل افزود: یکی از آفات زبان اگر کنترل نشود شایعه پراکنی است متاسفانه امروز یکی از شگردهای دشمن برای ایجاد اختلاف و متشنج کردن فضای آرام جامعه ساختن شایعات بی‌اساس و دروغین و پخش آن ها در سایت‌های بیگانه و در فضای مجازی است.

 

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: دشمنان ما شایعات را می‌سازند و افراد ساده لوح هم متاسفانه عامل انتشار اخبار کذب و دروغ و تهمت می‌شوند که این کار حرام است و باید از آن پرهیز کرد.

 

امام جمعه بخش کویرات آران و بیدگل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس گفت: شهید مدرس مردی بزرگ، مقاوم ظلم ستیز و با بصیرت بود. او معتقد به حاکمیت اسلام بود شهید مدرس مظهر حریت و آزادگی بود و هزینه آن را که رنج‌ها اهانت‌ها و سرانجام شهادت بود به جان خرید.

 

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: آنچه حضرت امام را به شدت شیفته او کرده بود شجاعت و ظلم ستیزی مرحوم شهید مدرس بود. امام می‌فرمود مدرس مرد قدرتمندی بود برای اینکه الهی بود وچون برای خدا می خواست کار بکند نمی‌ترسید.

 

امام جمعه بخش کویرات در ادامه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم مدیریت کشور و مظهر مردم سالاری دینی است. اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را چهره‌های جوان و انقلابی خدوم ارزشمدار عدالت محور و ولایتمدار و سختکوش تشکیل می‌دهند و مایه آرامش و امید دوستان و مایه ناراحتی و یاس دشمنان هستند.

 

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: مجلس مطلوب امام و مقام معظم رهبری مجلسی است که در رأس آن، اسلام و قرآن و قوانین شرع مقدس اسلام باشد مجلسی که تقوا محور عدالت محور و ولایت محور، با بصیرت، شجاع و در برابر زیاده خواهی دولت‌های بیگانه و دشمنان داخلی مدرس وار باشد و در یک کلام مجلسی که نمایندگانش حضوری فعال و دارای وجدان کاری باشند.

 

امام جمعه بخش کویرات ادامه داد: حضرت امام می فرمود همچون مدرس را انتخاب کنید چرا که مجلس انقلابی نماینده انقلابی می‌خواهد و مهم‌ترین شرایط نماینده این است که متدین، کارآمد و دلسوز و شجاع باشد اگر این چهار شرط در نماینده جمع باشد همان کاری را که شما مردم آرزو و توقع دارید انجام خواهد داد.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی می فرمود که دانشجو موذن جامعه است وقتی که خواب بماند مردم هم خواب می‌مانند و این تعبیر خوبی است.

 

امام جمعه کویرات ادامه داد: دانشجویان حقیقتاً می توانند بیدار کننده جامعه باشند. مقام معظم رهبری فرمایند که این جمله شهید بهشتی بار معنایی بسیار گسترده‌ای را در بر می‌گیرد یک موذن با آوای زیبا و رسا مسلمانان را به انجام فریضه‌ای مهم به نام نماز دعوت می کند مسلمانان با شنیدن صدای موذن آماده حرکت به سمت پیشگاه الهی می‌شوند بنابراین امروز دانشجویان به عنوان موذنان وظیفه سنگینی بر دوش دارند وظیفه بیدارگری که الحمدالله جوانان ما بیدارند.

خبرنگار آران وبیدگل نیوز : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.