ثبت ۷۲۴ واحد تولیدی کاشان و آران و بیدگل در سامانه استاندارد

1401/07/27
3950
0
اقتصادیتمام عناوین اقتصادی
کد خبر :9366

به گزارش آران و بیدگل نیوز، دکتر غلامحسین بخردی در آران و بیدگل در حاشیه دیدار با امام جمعه این شهر، با گرامیداشت روز جهانی و هفته استاندارد گفت: کلیه کالاهایی که مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند، در موقع صادرات و یا واردات به کشور بایستی دارای مجوز از استاندارد باشند.

 

رئیس اداره استاندارد کاشان افزود: سازمان ملی استاندارد در تمام گمرکات کشور آزمایشگاه های مجهز جهت کنترل صادرات و واردات دارد و برابر قانون تمام آزمایشگاه های استاندارد به عنوان آزمایشگاه های مرجع شناخته می شوند.

 

بخردی ادامه داد: فرش ماشینی مهم ترین کالای صادراتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل است و علاوه بر آن محصولاتی مانند کاشی، گلاب و عرقیات گیاهی ، اتصالات و لوله های چدنی نشکن، میلگرد ساختمانی و ورق گالوانیزه ، انواع لنت ترمز از دیگر محصولات صادراتی این منطقه است و تاکنون طبق آمار موجود ۲۱۸ هزار تن کالا به ارزش دلاری ۱۸۷ میلیون دلار اجازه صدور از گمرک کاشان گرفته اند.

 

رئیس اداره استاندارد کاشان افزود: واحدهای تولیدی و خدماتی که دارای شرایط استاندارد از قبیل مناسب بودن فرآیند تولید و دارا بودن امکانات و تجهیزات مناسب و دارای آزمایشگاه و مدیر کنترل کیفیت تائید صلاحیت شده باشند برای آنها پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر می شود .

 

بخردی ادامه داد: در حال حاضر ۷۲۴ واحد تولیدی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش اداره استاندارد در سامانه استاندارد( سینا)ثبت شده است. جمعاً یک هزار و ۲۵ مورد بازرسی توسط کارشناسان این اداره صورت گرفته که این بازرسی ها منجر به تعداد یک هزار و ۸۷ مورد نمونه برداری از کالاها انجام شده که نمونه های مذکور به آزمایشگاه های این اداره و یا سایر آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده ارجاع شده است.

 

این مسئول ادامه داد: همچنین این اداره وظیفه نظارت بر جایگاه های سوخت مایع و سی ان جی را به عهده دارد و از بازرسی ۱۸ جایگاه سوخت سی ان جی، سه جایگاه سی ان جی به دلیل عدم انطباق با استاندارد به صورت موقت غیر فعال تا پس از رفع نقص نسبت به فعالیت مجدد آنان اقدام شود. همچنین از ۲۸جایگاه سوخت مایع با تعداد ۴۲۷ نازل، ۲۲۳ نازل جایگاه ها بررسی و تعداد ۲۰۴ نازل سوخت غیر فعال یا معیوب بودند که تذکر لازم در خصوص عدم استفاده تا اصلاح و تعمیر داده شد.

 

بخردی ادامه داد: در سال جاری تعداد ۱۲۲ مورد بازرسی از آسانسورهای کششی و هیدولیکی  مستقر در اماکن مسکونی و مجتمع های اداری و تجاری صورت گرفته که منجر به صدور تعداد ۴۹ گواهینامه ایمنی آسانسور شده است . در همین راستا با توجه به مخاطرات استفاده از آسانسورهای ناایمن و همچنین گزارش سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی کاشان به تعدادی واحدهای تجاری عمومی و دولتی که دارای آسانسورهای فاقد  گواهی ایمنی بودند تذکرات و اخطار لازم صادر شد و در صورت عدم رفع مشکل نسبت به پلمب آن اقدام خواهد شد.

 

رئیس اداره استاندارد کاشان ادامه داد: همچنین در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان در شش ماهه اول سالجاری تعداد ۵۳۷ دستگاه ترازو و باسکولت  واحدهای صنفی مورد کالیبراسیون قرار گرفت  که تعداد ۴۶ مورد مردود و تعهد اصلاح و تعمیر اخذ شد.

 

بخردی افزود: تعداد ۲۸۵ دستگاه تجهیزات شهر بازی ها و مراکز رفاهی تفریحی توسط کارشناسان این اداره و شرکت بازرسی مورد ارزیابی انطباق قرار گرفت که تاکنون تعداد ۱۳۲ مجوز نیز صادر شده است . ضمنا دو شهربازی هم به دلیل عدم رعایت ایمنی و عدم اخذ مجوزهای لازم پلمب شد.

 

رئیس اداره استاندارد کاشان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند با استفاده از سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ و با استفاده از کد درج شده زیر علامت استاندارد و پیامک به این سامانه از اصالت و اعتبار پروانه استاندارد مطلع شوند. 

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.