تجلیل از مادر شهید و بانوی شعر و شعور در «شکوه مادرانه» آران و بیدگل

1401/07/12
2274
1
سایراخبار ادارات
کد خبر :9350

به گزارش آران و بیدگل نیوز، سعید ضابطی گفت: همزمان با اختتامیه بیست و یکمین سوگواره ادبی عاشورایی و نخستین جشنواره ادبی شعر دفاع مقدس (اشک مهتاب)؛ آئین تجلیل و تکریم از شاعره دلسوخته، بانوی شعر و شعور «زهرا عصاری» مادر معلم شهید احمد معینی در قالب اجرای طرح شکوه مادرانه برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این آئین با حضور مدیر آموزش و پرورش، مسئول دفتر کفیل مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئول حوزه هنری، شاعران پیشکسوت و مسئول کانون بسیج هنرمندان در مؤسسه فرهنگی زینبیه(س) آران و بیدگل برگزار شد.

 

ضابطی اضافه کرد: یکی از سیاست های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل این است که ارزش‌های فرهنگی و تربیتی و صبر و ایثاری که مادران و همسران شهدا خلق کرده‌اند را معرفی و به نسل جوان و هنرمندان انتقال داده شود.

 

عضو شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: «زهرا عصاری» مادر معلم شهید احمد معینی در عرصه شعر و ادبیات بسیار فعال است و کتاب شعری با نام اشک مهتاب از وی به یادگار مانده که نمونه بارزی از ذوق شعری این بانوی دلسوخته و شاعره است.

 

ضابطی اذعان کرد: شهرستان دارالشهدای آران و بیدگل مفتخر به تقدیم 68 شهید هنرمند متبحر در رشته های نقاشی، خوشنویسی، تئاتر، تعزیه، نمایش نامه نویسی، صنایع دستی و همچنین در نویسندگی و شعر و ادب در دوران دفاع مقدس است.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
نظرات کاربران