اجرای ۵۵ عنوان برنامه در ایام ولادت حضرت محمدهلال(ع) در شمال استان اصفهان

1402/12/24
409
0
اجتماعیرفاه و تعاون
کد خبر :11044

سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگارپرتال خبری شهرستان آران و بیدگل گفت: همزمان با ایام ولادت حضرت محمدهلال بن علی(ع) و موسوم به دهه هلالیه، ۵۵ عنوان برنامه در منطقه شمال استان اصفهان برگزار شد.

 

مدیر اجرایی حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: در این ایام جشن ولادت حضرت محمدهلال(ع) با پرچم‌گردانی پرچم گنبد حرم مطهر از سوی خادمان افتخاری و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در ۱۳ مسجد منتخب کاشان، آران و بیدگل و شهرهای تابعه برگزار شد.

 

تکیه اجرای برنامه پرده خوانی را از دیگر برنامه های اجرا شده در این ایام عنوان کرد و افزود: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش در ۱۰ مدرسه شهرستان آران و بیدگل اجرا شد و مبلّغان اعزامی شرح حال حضرت محمدهلال(ع) و هجرت ایشان از مدینه تا آران و بیدگل را در قالب پرده خوانی با زبانی کودکانه برای دانش آموزان اجرا کردند.

 

اجرای ۵۵ عنوان برنامه در ایام ولادت حضرت محمدهلال(ع) در شمال استان اصفهان

 

مدیر اجرایی حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: همچنین دو برنامه شادیانه ویژه کودکان و نوجوانان در ورودی حرم مطهر حضرت محمدهلال(ع) برگزار شد و این حرم مطهر میزبان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی قطب شمال استان اصفهان بود.

 

سید جواد تکیه ادامه داد: اجرای برنامه ادبی در قالب دوازدهمین نشست فرهنگی ادبی ماه ویژه میلاد حضرت محمدهلال(ع) از دیگر برنامه هایی بود که در هیئت حضرت ابالفضل(ع) دهنو برگزار شد و شاعران اشعار خود را به مناسبت ولادت حضرت ارائه کردند.

 

وی افزود: رهایی 2 زندانی جرایم غیرعمد به همت خادمین و خیّرین حرم حضرت محمدهلال(ع)، برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی حرم مطهر به مدت ۱۰ روز، حضور و اجرای برنامه خادمان حرم مطهر در جمع زندانیان زندان کاشان و بیماران بیمارستان های ثامن الحجج(ع) و سیدالشهدا(ع) آران و بیدگل از دیگر برنامه های دهه هلالیه در آران و بیدگل بود.

 

اجرای ۵۵ عنوان برنامه در ایام ولادت حضرت محمدهلال(ع) در شمال استان اصفهان

 

حضرت محمد هلال (ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴ هجری قمری در مدینه منوره متولد و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در آران و بیدگل وفات یافت.

 

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده‌ است./

خبرنگار : روح اله باقری

 

اجرای ۵۵ عنوان برنامه در ایام ولادت حضرت محمدهلال(ع) در شمال استان اصفهان

 

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.