«تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» شعار هفته تکریم و منزلت سالمندان

1401/07/07
488
0
اجتماعیتمام عناوین اجتماعی
کد خبر :9315

به گزارش آران و بیدگل نیوز، اعظم باقری  گفت: «تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» به عنوان شعار هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان انتخاب شده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل افزود: حضور سالمندان در جامعه به قدری ارزشمند است که جامعه جهانی یک روز را به عنوان روز گرامیداشت مقام سالمند نامگذاری کرده و ششم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان نامگذاری شده است.

 

 تصریح کرد: یکی از تحولات جمعیتی در ایران، مسئله سالمندی هست که حتماً باید مورد توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان جامعه قرار بگیرد و بایستی برنامه های مدونی برای اینکه سالمندان سالم بمانند و در عرصه اجتماع موثر واقع بشوند و حضور جدی و مشارکت اجتماعی داشته باشند برنامه ریزی شود که بتوانیم پیامدهای مثبت سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی را در این راستا داشته باشیم.

 

باقری اظهار امیدواری کرد: با استفاده از فرصت ها و انجام فعالیت های ویژه در هفته سلامت سالمندان شاهد جامعه سالمندی فعال تر و سالم تر، با تاب‌آوری بیشتر در جامعه باشیم.

 

وی ادامه داد: چهارشنبه ششم مهر، با عنوان «روز رسانه، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی»، پنج شنبه هفتم مهر با عنوان «روز آموزش و توانمندسازی» و روز جمعه هشتم مهرماه جاری با عنوان «روز خانواده و جامعه دوستدار سالمند» نامگذاری شده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: روز‌های شنبه و یکشنبه نهم و دهم مهر نیز به ترتیب عناوین «روز تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» و «روز مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی» انتخاب شده است.

 

وی یاد آور شد: همچنین «روز حمایت‌های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی» عنوان روز دوشنبه یازدهم مهر و «قانونگذاری، سیاست گذاری و راهبری امور سالمندان» عنوان آخرین روز از هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان است.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.