تجلیل از حاج شیخ علی مرادزاده آرانی

1401/06/08
1207
0
فرهنگیانقلاب و دفاع مقدس
کد خبر :8988

به گزارش آران و بیدگل نیوز، طی آیینی با حضور مدیران حوزه های علمیه امیر المومنین و المهدی علیهماالسلام ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان و مدیران شهری و مردم شهید پرور آران و بیدگل از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی مرادزاده آرانی آزاده سرافراز تجلیل شد.

حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی مرادزاده طی سخنانی گفت: در سن ۱۶ سالگی عازم جبهه شدم و در عملیات کربلای چهار در منطقه ام الرساس به عنوان تخریب چی شرکت کردم و از ناحیه کمر، سر و گوش مجروح و به اسارت نیروهای بعث عراق در آمدم.

وی افزود: هرچند آن زمان طلبه نبودم، اما تغییر و تحولات دوران اسارت موجب شد تا شغل طلبه گی را انتخاب کنم.

alt text

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: طی دو دوره سه ماهه ای که وارد جبهه شدم در سه ماهه دوم به مدت ۴۴ ماه به عنوان مفقودی در اسارت نیروهای بعثی عراق به سر بردم.

این روحانی جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع  مقدس در ادامه با بیان اینکه در اردوگاه یازده تکریت به عنوان مفقودالاثر دوران اسارت خود را سپری کردم، ابراز داشت : با توجه به اینکه بیشتر دوران اسارت را با نخبگان سپری کردم  از آنها آموزه های فراوان علمی و دینی فروانی را فرا گرفتم

وی ادامه داد: یک روز در سالگرد ارتحال امام راحل (ره) تمام این نخبگان که اکثرا روحانی، پاسدار و چهره های شاخص فرهنگی از جمله روحانیونی همچون عموحسین حسین زاده موحد، خطیبی، علی آقا باطنی، عبادی نیا و ... را  از پیش ما بردند، چهره غم تمام سراسر وجودم را فرا گرفت.

وی وجود فرهنگ حضور در جبهه و مبارزه با دشمن در کوی  و برزن را مهمترین دلیل حضورش در جبهه های نبرد حق علیه باطل عنوان کرد و گفت: هرچند سن من برای رفتن به جبهه (15سال ) بود و نمی توانستم، بروم ، اما با دست بردن به شناسنامه  و زیاد کردن سن خود موفق شدم به جبهه بروم.

حجت الاسلام مرادزاده اضافه کرد: هرچند به دلیل معدل بسیار بالایی که در دوران ابتدای متوسطه در رشته ریاضی می خواستم با ادامه تحصیل خلبان شوم، ولی هم نشینی با طلاب و روحانیون در بند اسارت به دلیل فضای معنوی خاصی که  برایم ایجاد شده بود، به خودم آمدم و گفتم اگر خواسته باشم فهم و درک درستی ازجهان هستی و زندگی  داشته باشم باید مسیر طلبگی را طی کنم، لذا به محض اینکه از اسارت آزاد شدم هرچند تمام زمینه ها هم برای جذب و استخدام آزادگان در ادارات و نهادهای دولتی وجود داشت، ولی بدون در نظرگرفتن اینگونه مزایا وارد حوزه علمیه شدم.

 مرادزاده، با بیان اینکه از سال 1369 تاکنون در حوزه علمیه مشغول تحصیل  و تدریس هستم وسابقه 17 ساله  تدریس خود در مدارس علمیه خواهران و برداران آران و بیدگل دارم، گفت: مدتی در جامع المصطفی و ۹ سال نیز درحوزه علمیه قم مشغول تدریس بوده ام.

این روحانی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس اظهارداشت: باوجود درخواست فراوان برای تصدی مسئولیت های اجرایی به دلیل علاقه مندی فراوانی که در فعالیت های فرهنگی، دینی  و تدریس داشتم برای تدریس وارد حوزه علمیه شدم.

حسن کشایی آرانی نویسنده‌ کتاب عکس دسته جمعی که روایتی از زندگی حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی مرادزاده قبل ،حین و بعد از دوران چهارساله اسارت وی است گفت: همه ما به ایثارگران ،رزمندگان، آزادگان و شهداء مدیون هستیم.

وی خطاب به مسولان گفت: آزادگان در اسارت آزاده بودند، نکند ما با رفتارمان در آزادیمان اسیر باشیم.

گفتنی است در پایان از کتاب عکس دسته جمعی رونمایی شد و با تقدیم لوح و هدایایی از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی مرادزاده آرانی و حسن کشایی آرانی نویسنده کتاب تجلیل به عمل آمد.

alt text

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.