آب ناگواریی که گوارا شد!!/تصفیه خانه فولاد کویر وارد فاز اجرایی شد

1401/12/20
2414
0
اقتصادیتمام عناوین اقتصادی
کد خبر :9418

به گزارش آران و بیدگل نیوز، طی آیینی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان و جمعی از خیرین سلامت شهرستان تصفیه خانه تکمیلی مجتمع فولاد کویر به روش MBR وارد فاز اجرایی شد.

 

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل در حاشیه این مراسم گفت: این مجتمع برای نخستین بار در صنعت کشور، با سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد ریالی، تصفیه خانه با رویکرد بومی جهت تبدیل پساب فاضلاب کاشان به آب گوارا جهت مصارف شرب، صنعت و کشاورزی را به مرحله بهره برداری رساند.

 

دکتر حسین حسین زاده افزود: با اتمام عملیات عمرانی و نصب و راه اندازی تجهیزات پروژه ی تصفیه خانه تکمیلی مجتمع فولاد کویر، این طرح بزرگ به زودی وارد فاز بهره برداری نهایی می شود.

وی افزود: تست نهایی عملکرد این پروژه، هفته ی گذشته با حضور تیم ارزیابی شرکت PERT ایتالیا با موفقیت انجام شد. با بهره برداری از این طرح، مجتمع فولاد کویر به صورت کامل از منابع آب زیرزمینی بی نیاز و از ورود پساب فاضلاب با آلودگی میکروبی و نیترات بالا به سفره های زیرزمینی جلوگیری می شود.

 

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل ادامه داد: تصفیه خانه تکمیلی پساب مجتمع فولاد کویر در فاز نخست بهره برداری، قادر است روزانه 30 لیتر بر ثانیه آب فاضلاب انسانی را به آب زلال تبدیل کرده و جهت مصارف گوناگون وارد مدار بهره برداری کند.

 

حسین زاده تصریح کرد: احداث این تصفیه خانه و قطع کامل برداشت از آب های زیرزمینی نمونه ی عینی و عملیاتی تلاش برای مدیریت و حفظ منابع آبی کشور است و از یک سو با پیشگیری از نفوذ فاضلاب به سفره های زیرزمینی از آلوده شدن آن جلوگیری می کند و از سوی دیگر با قطع برداشت، سهم بسیار محدود 4 درصدی صنعت را از سفره های زیرمینی کاهش می دهد.

 

وی بیان داشت: دیدگاه و راهبرد ما در تامین آب، استفاده از پساب فاضلاب انسانی منطقه از طریق تصفیه و بازچرخانی چند باره‌ی آن در خطوط تولید است به نحوی که از یک سو این مجتمع را از منابع آب زیرزمینی بی نیاز و از سوی دیگر، با تصفیه پساب فاضلاب، از آلوده شدن منابع آب زیرزمینی و خروج چاه‌های موجود از مدار بهره برداری جلوگیری کند.

 

حسین زاده افزود: در ضمن میزان مصرف 3 دهم لیتر برای تولید 1 کیلوگرم میگرد مربوط به فاز نورد مجتمع است که تنها برای خنک کاری استفاده می شود و 3 دهم لیتر این میزان بخار می شود و مابقی آب ده ها بار تصفیه و بازچرخانی شده و در سطح آخر جهت آبیاری 20 هزار اصله درخت کاشته شده در مجتمع و اطراف آن استفاده می شود.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.