لزوم ایجاد یک مرکز اوتیسم در آران و بیدگل

1402/09/15
984
0
اجتماعیشورای شهر و شهرداری
کد خبر :9789

دکتر حیدر ایمانیان در گفت و گو با پرتال خبری آران و بیدگل نیوز با گرامیداشت هفته بزرگداشت معلولان گفت: هم اکنون 2 هزار و 100 معلول بینایی، ذهنی، اعصاب و روان، شنوایی، صوت و گفتار جسمی حرکتی از خدمات بهزیستی در حوزه توانبخشی در شهرستان آران و بیدگل استفاده می کنند.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل گفت: در مجموع، یک هزار و 300 مددجو، مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند و خوشبختانه پشت نوبتی برای مستمری نداریم.

 

لزوم ایجاد مرکز اوتیسم در آران و بیدگل

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: در حوزه توانبخشی، دو مرکز شبانه روزی و دو مرکز روزانه با 70 نفر ظرفیت و یک مرکز خیریه در شهرستان آران و بیدگل فعالیت می کند.

 

ایمانیان ادامه داد: یک مرکز بیمار اعصاب و روان با ظرفیت 50 نفر، یک مرکز نگهداری سالمندان با ظرفیت 40 نفر در این شهرستان فعال است که ظرفیت هر دو مرکز تکمیل است.

 

وی بر لزوم ایجاد مرکز اوتیسم در شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد و گفت: 36 معلول اوتیسم در شهرستان وجود دارد، لذا نیازمند کمک خیرین برای ایجاد یک مرکز اوتیسم در این شهرستان هستیم.

 

نیمی از پرونده های معلولان به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: در حال حاضر سه مرکز مثبت زندگی در شهرستان آران و بیدگل فعال است.

 

ایمانیان ادامه داد: این مراکز با هدف تسهیل در ارائه خدمات به گروه های هدف و محله محور کردن خدمات و رفع مشکلات تردد افراد دارای معلولیت وکاهش مراجعه حضوری معلولان به اداره بهزیستی راه اندازی شده است.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: حدود نیمی از پرونده های معلولان شهرستان با همین رویکرد به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است.

خبرنگار آران وبیدگل نیوز : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.