سیمُرغ بر شانه های «خان» نشست

1402/11/24
80
0
فرهنگیرادیو و تلویزیون
کد خبر :9931

روح اله قربانی در گفت و گو با خبرنگار پرتال خبری  آران و بیدگل نیوز گفت: «عباس کویری»  هنرمند آران و بیدگلی با انیمیشن «وقتی که خان مُرد»، در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر افتخار آفرین شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این انیمیشن در بین ۱۴ اثر پذیرفته شده «بخش جنبی» جشنواره، به عنوان «بهترین اثر» انتخاب شد و لوح تقدیر و تندیس این بخش را دریافت کرد.

 

قربانی ادامه داد: داستان انیمیشن «وقتی که خان مُرد» در روستایی خیالی حوالی سال های ۱۳۳۰ در ایران روایت می شود. اهالی در هنگام تشییع جنازه خان پایین روستا متوجه می شوند که خان بالا هم در همان لحظه فوت شده است! و این شروع داستان این انیمیشن است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: این انیمیشن ۵ دقیقه ای ۸ ماه به طول انجامیده و بعد از "ناریا" دومین پروژه استودیو چالیکا در سبک کات اوت است.

 

قربانی خاطر نشان کرد: عباس کویری فارغ التحصیل مقطع کارشناسی کارگردانی تلویزیون گرایش انیمیشن دانشکده هنر است. تولید انیمیشن های کوتاه «ناریا» و «افسانه پادشاه»، تولید انیمیشن های مختلف آموزشی، دستیار کارگردانی فیلم «جنگ مبتدی» در کارنامه این کارگردان جوان آران و بیدگلی به چشم می خورد.

سیمُرغ بر شانه های «خان» نشست

 

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از: 

کارگردان: عباس کویری، نویسندگان: علی سجادی / عباس کویری

دستیار کارگردان: آیدا پیرعلی

سوپروایز انیمیت : محمود نصیری نیا

بک گراند دیزاینر: سها شریفی

کاراکتر دیزاینر: پیچک

ریگر آرتیست: فاطمه سلطان زاده

استوری برد: یاسمین خدادادی

تدوین : فرناز اسلام پور

نوازندگان : محمدرضا شاطریان / آرمان طالب پور

 

خبرنگار آران وبیدگل نیوز : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.