دامان مادر نخستین مدرسه و اولین پایگاه تربیتی است

1402/09/14
97
0
فرهنگیتمام عناوین فرهنگی
کد خبر :9783

به گزارش خبرنگارپرتال خبری آران و بیدگل نیوز، ملیحه صدیقی فر در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که به همت واحد خواهران کانون فرهنگی امام زمان(عج) در سالن اجتماعات مسجد امام زمان(عج) عباس آباد برگزار شد، گفت: تربیت فرزند به تکرار نصیحت و سماجت در موعظه کردن نیست.

 

این کارشناس مذهبی افزود: کودکان با ارزش ترین موهبت‌ های الهی هستند که به امانت به والدین سپرده شده‌ اند؛ پس والدین وظیفه دارند که با تربیت صحیح، باعث رستگاری و موفقیت آنان شوند.

 

صدیقی فر ادامه داد: بر اساس تحقیقاتی که به وسیله ی پژوهشگران صورت گرفته، اکثر نابسامانی‌های رفتاری در بزرگسالی، نتیجه ی تربیت غلط در سال‌های آغاز زندگی است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه تربیت فرزند، به تکرار نصایح و سماجت در موعظه نیست گفت: فرزند وقتی ببیند پدر یا مادرش در منزل بد زبانی می‌کند، دارای زبانی تند خواهد شد.

 

صدیقی فر تاکید کرد: دامان مادر نخستین مدرسه و اولین پایگاه تربیتی است که در آن کودک، علم، اخلاق و دین را می آموزد، لذا مادری که به تربیت فرزند خود علاقه دارد باید خود، دارای فضایل اخلاقی باشد تا فرزندش در عمل از او الگو بگیرد.

 

این مبلّغه دینی افزود: حضرت زهرا(س) نه فقط با گفتار بلکه با رفتار و کردار خویش، برای اعضای خانواده، الگویی کامل و بی نظیر بود.

 

پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، دکلمه خوانی و شعر خوانی توسط نونهالان فعال در طرح دختران بهشتی و مدیحه سرایی در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

خبرنگار آران وبیدگل نیوز : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.