جشنواره فرهنگی ورزشی«با هم در اوج» در کاشان و آران و بیدگل برگزار می شود

1401/08/22
1224
0
فرهنگیتمام عناوین فرهنگی
کد خبر :9391

به گزارش آران و بیدگل نیوز، محمدعلی فرجی گفت: دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی «با هم در اوج» به مناسبت 12 آذر ماه روز جهانی معلولان در منطقه فرهنگی، تاریخی کاشان و آران و بیدگل برگزار می شود.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: این جشنواره با همکاری اداره بهزیستی، اداره ورزش و جوانان، هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین و موسسه حامیان ورزش با مشارکت انجمن‌ها و مؤسسات فعال حوزه افراد دارای معلولیت در قالب مسابقات متنوع ورزشی همراه با اهدا جوایز به نفرات و تیم‌های برتر، از اول تا 12 آذر ماه در سالن‌های ورزشی قدیرزاده، شکرریز، بنیاد شهید، امیرکبیر، سالن وارثی و استادیوم شهید فکری، میزبان معلولان و بیماران توان‌یاب شهر کاشان و آران و بیدگل است.

 

فرجی با بیان اینکه ورزش هدف نیست، بلکه راهی برای رسیدن به ارزش‌های والای انسانی است، گفت: از آنجا که سازمان متولی ورزش شهروندی است و توجه به شهروندان از وظایف این سازمان است که می‌تواند در قالب برگزاری رویدادها، جشنواره‌ها و فعالیت‌های ورزشی نسبت به ارتقای وضعیت جسمی و روانی شهروندان بکوشد، این جشنواره با هدف بهبود توجه به ورزش به عنوان عاملی مهم در توانمند سازی افراد دارای معلولیت و نیز حضور موثرتر اجتماعی این افراد در جامعه اجرا می‌شود.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ادامه داد: در این جشنواره، گروه‌های معلولین جسمی، حرکتی، حسی و ذهنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

فرجی افزود: برگزاری مسابقات در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، فوتسال، بوچیا، دو و میدانی؛ تنیس روی میز، ویلچر رانی، دارت، طناب زنی، شطرنج و گلبال ویژه آقایان در دستور کار قرار دارد و رقابت‌های والیبال نشسته، بوچیا، دو و میدانی، تنیس روی میز، ویلچر رانی، طناب زنی، شطرنج و دارت از دیگر مسابقات پیش بینی شده برای بانوان در این جشنواره است.

 

وی با تاکید بر گسترش ورزش برای همه اقشار، حضور افراد دارای معلولیت در عرصه‌های ورزشی را فرصتی مغتنم برای توسعه ورزش شهروندی برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده، علاوه بر ترویج برنامه‌های مرتبط با زندگی پویا، معرفی استعداد و ارتقای مشارکت در فعالیت‌های ورزشی، ایجاد شادی و نشاط برای افراد دارای معلولیت، زمینه حضور هر چه بیشتر معلولان در عرصه‌های ورزشی را شاهد باشیم.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.