برگزاری همایش فرهنگ ورزش پهلوانی و زورخانه ای در آران و بیدگل

1401/07/26
3868
0
ورزشیتمام عناوین ورزشی
کد خبر :9367

به گزارش آران و بیدگل نیوز، ابوذر فردنژاد گفت: همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش، همایش فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای در آران و بیدگل برگزار شد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آران و بیدگل افزود: این همایش با حضور مسئولان محلی، پیشکسوتان، ورزشکاران ورزش زورخانه ای و علاقه‌مندان به ورزش‌های پهلوانی به‌منظور گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در سالن زنده یاد حاج عباس کریمشاهی برگزار شد.

 

فرد نژاد ادامه داد: این همایش به همت هیئت پهلوانی و زورخانه ای ناحیه مقاومت بسیج با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات پهلوانی و زورخانه ای شهرستان آران و بیدگل همراه با اجرای برنامه‌های ورزشی و حرکات نمایشی این رشته برگزار شد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل اظهار داشت: در بخشی از این مراسم، از کهن کسوتان رشته پهلوانی و زورخانه ای شهرستان آران و بیدگل تجلیل شد.

 

ابوذر فردنژاد با بیان اینکه ورزش پهلوانی ظرفیت آن را دارد که نماد بزرگ انسانیت و پاکی و رشد و نمو فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد، خاطر نشان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای از ورزش های مورد توجه مردم آران و بیدگل است تا جایی که در گذشته برای رفع بسیاری از مشکلات خانوادگی ، محلی و حتی شهری از کهن کسوتان و مرشدان و پهلوانان استفاده می شد.

 

فردنژاد افزود: تاکنون بیش از 132 ورزشکار باستانی و زورخانه ای در سطح شهرستان رتبه بندی شده اند که از این تعداد 32 نفر با رتبه های 7 و 8 و 9 و با سوابق بالای ورزش پهلوانی و زور خانه ای هستند.

 

ورزش باستانی یا ورزش پهلوانی نام دیگر ورزش زورخانه ای است که آن، نام مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی اسباب و آداب و رسوم مربوط به آن هاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته های دور رواج داشته است.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.