برای دوازدهمین سال پیاپی مراسم آئینی «گلباران خورشید» در یزدل برگزار می شود

1402/06/22
1861
0
فرهنگیقرآن و عترت
کد خبر :9564

 

محمد حسین قصابی در گفت و گو با پرتال خبری آران و بیدگل نیوز  در آران و بیدگل گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) مراسم آیینی گلباران خورشید توسط هیئت انصارالحسین (ع) روستای یزدل آران و بیدگل برگزار می شود.

 

مسئول هیئت امنای هیئت انصارالحسین (ع) یزدل افزود: این مراسم از ساعت 9 صبح روز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در جوار بارگاه خواهر گرامی آن حضرت امامزاده بی بی زینب (س) آغاز و با اقامه نماز ظهر در این حرم مطهر  پایان خواهد یافت.

 

قصابی ادامه داد: در این مراسم عزاداران هیئت انصارالحسین (ع) از مسجد امام حسین (ع) یزدل در قالب کاروان عزا به سمت بارگاه مطهر امامزاده بی بی زینب (س) خواهر بزرگوار امام هشتم حرکت کرده و با برگزاری آیین های مذهبی و نشان دادن گوشه ای از زندگانی آن حضرت توسط هنرمندان گروه هنری هیأت انصار الحسین یزدل، بر سر و سینه زنان، به شکل نمادین پیکر امام مهربانی را تشیع و گلباران می کنند و با ایجاد فضایی معنوی و سرشار از شور رضوی، به عزاداری و ماتم می پردازند.

مراسم آئینی «گلباران خورشید» در یزدل برگزار می شود

وی در ادامه اظهار داشت: مراسم امسال با سخنرانی حجت الاسلام «سید محمدعلی غروی» و مرثیه خوانی مداح اهل بیت (ع) «عباد صالحی» همراه خواهد بود. اجرای نمایش «امام مهربانی» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل حکمت از دیگر برنامه های این مراسم است.

 

مسئول هیئت امنای هیئت انصارالحسین (ع) یزدل افزود: همچنین زائران و مجاوران شرکت کننده در این مراسم با 12 هزار پرس غذای نذری پذیرایی خواهند شد.

 

قصابی تصریح کرد: جهت سهولت علاقه مندان به شرکت در این مراسم آیینی، وسیله ایاب و ذهاب از میادین شهدای آران و بیدگل و 15 خرداد کاشان پیش بینی شده است.

 

به گفته وی، زنان و مردان یزدلی در این مراسم -با تاسی از زنان نوغان که یک هزار و 200 سال پیش پس از شهادت غریبانه امام رئوف حضرت ثامن الحجج(ع)، با بخشیدن مهریه های خود به شوهرانشان، شاخه های گلی را تهیه دیده و برای عرض ارادت به امام الرئوف(ع) راهی تشییع جنازه شدند - گوشه ای از زندگی و تشییع جنازه نمادین امام رضا (ع) را به نمایش می گذارند.

 

روستای یزدل از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل و در فاصله 20 کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده است.

خبرنگار آران وبیدگل نیوز : روح اله باقری 

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.