استاندار اصفهان: رفع مشکلات آران و بیدگل باید برای مردم ملموس باشد

1401/03/06
321
0
اجتماعیمحیط زیست
کد خبر :8993

سیدرضا مرتضوی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و آران و بیدگل افزود: کاشان و آران و بیدگل ۲ شهرستان فرهنگی بهم پیوسته هستند که ضروری است با وحدت و هماهنگی به حل مشکلات مشترک بپردازند و از طرح مسایل تفرقه‌گونه پرهیز شود.

مهمترین مشکلات آران و بیدگل در حوزه راه است

امام جمعه آران و بیدگل نیز مهمترین مشکل‌های این شهرستان را در حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: ضروری است حل مشکل‌های این حوزه در اولویت مدیران استانی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی افزود: حل مشکل‌های حوزه راه و شهرسازی آران و بیدگل، بسیاری از مشکلات دیگر در حوزه های توسعه و اشتغال پایدار را حل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آران و بیدگل از داشتن یک میدان میوه و تره بار محروم است و باید تدابیری برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

به گفته وی، رسیدگی به منطقه محروم یحیی‌آباد باید در اولویت مدیران استان قرار بگیرد، چرا که رسیدگی به این ‌منطقه می تواند از بسیاری از مسایل و مشکل‌های منطقه جلوگیری کند.

همچنین فرماندار آران و بیدگل گفت: این خطه یک شهرستان صنعتی است که با ۸۰۰ واحد صنعتی، نرخ بیکاری کمتر از پنج درصد دارد.

علی اکبر رضایی افزود: آب، راه، تاغ و درمان، چهار بخش پرچالش آران و بیدگل است که باید حل مشکلات این حوزه‌ها در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: آران و بیدگل ۲ بیمارستان دارد که خدمات آنها در مجموع کمتر از خدمات‌دهی یک درمانگاه استاندارد کوچک بوده و این در حالی است که توسعه بهداشت و درمان در بخش‌های کویرات، نوش‌آباد و سفیدشهر هم‌ بسیار کند بوده است.

فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد: وسعت زیاد تاغزارها از توسعه همه جانبه این شهرستان جلوگیری کرده ، در حالی که مردم حاضرند به جای تاغ ها درخت های پسته پرورش دهند.

وی اضافه کرد: تنها ۲ ورودی و خروجی از کاشان به شهرستان منتهی می‌شود که ضروری است تکمیل کنارگذر و کمربندی این شهرستان تسریع یابد تا این شهرستان از بن‌بست خارج شود.

رضایی به مشکل کمبود آب و خشکسالی در شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و به ارایه راهکارهایی برای حل این مشکل‌ها پرداخت.

در این نشست، مشکلات و مسایل منطقه محروم‌ یحیی‌آباد، محل دفن پسماندهای منطقه کاشان و آران وبیدگل، کشتارگاه صنعتی، بهداشت و درمان، جاده های مرنجاب و کنارگذر آران و بیدگل با حضور مدیران کل بررسی و دستورات لازم برای رفع مشکل‌ها داده شد.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.