طبق سنتی ۲۰۰ ساله؛ آستان فرزند علی(ع) در آران و بیدگل آماده میزبانی از سوگواره کاشانی ها

1403/01/13
58
0
فرهنگیاماکن متبرکه
کد خبر :11103

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگارپرتال خبری شهرستان آران و بیدگل، آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در آران و بیدگل آماده میزبانی از سنت ۲۰۰ ساله کاشانی هاست.


در این آئین سنتی که هر ساله از صبح روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی(ع) آغاز می‌ شود، مردم روزه‌ دار در قالب دسته جات عزاداری و هیات های مذهبی از کاشان و مناطق هم جوار به زیارت فرزند بلافصل امیر مومنان علی بن ابیطالب(ع)، حضرت محمد هلال بن علی(ع) رفته و تا زمان افطار و اقامه ی نماز مغرب و عشا به عزاداری می‌پردازند.

 

همچنین در این مراسم معنوی، مردم و هیئات های مذهبی شهرستان آران و بیدگل نیز، همزمان با  کاشانی های سوگوار در حرم با برافراشتن پرچم های سرخ و سیاه عزاداری کرده و با نصب پارچه نوشته هایی در شهر و پذیرایی در وقت افطار و توزیع نذری از روزه داران زائر میزبانی می کنند.

 

حضور مردم شهرهای شمال استان اصفهان در این روز  در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) به واسطه ی رؤیای صادقه ی حضرت آیت الله حبیب الله شریف کاشانی(ره) یکی از علمای بزرگ کاشان است که حضرت علی(ع) به وی دستور می دهد برای زیارت فرزندش حضرت محمد هلال بن علی(ع) به آران و بیدگل برود.

 

ملا حبیب الله شریف نیز، خواب خود را برای مردم کاشان نقل کرده و همان روز این عالم بزرگوار به همراه جمع زیادی از مردم دارالمؤمنین کاشان با پای پیاده به طرف آستان مقدس آن حضرت در آران و بیدگل حرکت کرده و در صحن مطهر این امام زاده لازم التعظیم به سوگواری می پردازند.

 

از آن زمان به بعد این مراسم به سوگواره ی کاشانی ها شهرت یافته و هر ساله با شکوه خاصی برگزار می گردد. ‌

 

آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل در ۲۱۰ کیلومتری شهر اصفهان است.

خبرنگار: روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.