درخشش ۱۶ دانش آموز آران و بیدگل در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان اصفهان

1403/02/22
195
0
فرهنگیقرآن و عترت
کد خبر :11219

محسن عباسیان در گفت و گو با خبرنگار پرتال خبری شهرستان  آران و بیدگل گفت: چهل و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استان اصفهان با حضور 500 دانش آموز راه یافته از قطب های شش گانه استان اصفهان به این مرحله، در نجف آباد برگزار شد.

 

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آران و بیدگل افزود: در این دوره از مسابقات که  در رشته‌های قرائت، حفظ و فهم قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، انشاء نماز، اذان، مداحی و دعاخوانی برگزار شد، 27 دانش آموز برگزیده قرآنی دختر و پسر آران و بیدگلی حضور داشتند که 16 نفر حائز رتبه های برتر استانی شدند.

 

عباسیان ادامه داد: در بخش پسران این مسابقات، 9 رتبه برتر و در بخش دختران 7 رتبه برتر به دانش آموزان اعزامی از شهرستان آران و بیدگل رسید.

 

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آران و بیدگل افزود: «حامد اصیلیان» از دبیرستان شهید اژه ای و «امیرعلی رحیمیان»، از دبیرستان شهیدان فرهادی رتبه اول حفظ کل را از آن خود کردند.
 

عباسیان تصریح کرد: «محمدحسین امینی مهر» از دبیرستان شهیدان عبداللهی رتبه سوم احکام را به دست آورد و «علیرضا باخدا» و «حسین محمدزاده» در رشته گفتمان مهدوی از دبیرستان شهید اژه ای موفق به کسب رتبه سوم شدند.

 

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آران و بیدگل بیان داشت: در رشته مداحی این مسابقات، «امیرعباس قنبری» از دبیرستان امام رضا(ع) رتبه دوم و«علی اصغر کربلایی» از دبیرستان شهید علی خدمتی ، رتبه سوم استانی را از آن خود کردند.

 

محسن عباسیان افزود: در رشته حفظ 20 جزء این مسابقات، «علی گیاهدوست» از دبیرستان زنده یاد شبان رتبه سوم استانی را از آن خود کرد، «محمداحسان رحیمی» از هنرستان علامه طباطبایی و «علی دادگر» از دبیرستان زنده یاد شبان در رشته حفظ 10 جزء سوم شدند.

 

وی اظهار داشت: در بخش خواهران این مسابقات، «فاطمه مبینی» از دبیرستان فرزانگان امین در رشته حفظ کل قرآن کریم دوم شد، «عهدیه ناظر حضرتی» از دبیرستان شهیدان جندقیان در حفظ 20 جزء رتبه دوم را به دست آورد و«حنانه سادات میرحسینی» از دبیرستان شهید شمس‌الدین در رشته حفظ 10 جزء رتبه اول را از آن خود کرد.

 

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آران و بیدگل افزود: همچنین «مریم محمودی» از دبیرستان فرزانگان امین رتبه دوم تفسیر، «حمیده قربانی» از دبیرستان ابریشم‌چی رتبه سوم رشته ترتیل، «زهرا مرنجیان» از دبیرستان فرزانگان امین رتبه سوم صحیفه سجادیه و «مریم خانی» از دبیرستان کوثر رتبه سوم رشته انشای نماز را از آن خود کردند.

 

عباسیان افزود: در مجموع 70 دانش آموز برگزیده این مرحله دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استان اصفهان به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا خواهند کرد.

 

وی با اشاره به رقایت 1800 دانش آموز آران و بیدگلی در کلّ فرآیند برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز گفت: پس از رقابت دانش آموزان در سطح مدارس، 65 دانش آموز برگزیده به مسابقات قطبی - که این مسابقات هم به میزبانی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد- راه یافتند و از بین آن ها 49 نفر حائز رتبه های اول تا سوم شدند و 27 نفر از آن ها به مرحله نهایی استان دعوت و 16 نفر حائز رتبه استانی شدند.

خبرنگار : روح اله باقری

درخشش 16 دانش آموز آران و بیدگل در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان اصفهان

 

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.