۷۵ درصد از بیابان‌های آران و بیدگل فاقد تاغزار است

1402/03/26
620
0
اجتماعیمحیط زیست
کد خبر :9471

به گزارش آران و بیدگل نیوز به نقل از تسنیم، ابوطالب امینی اظهار داشت: از 400 هزار هکتار بیابان شهرستان آران و بیدگل تنها 100 هزار هکتار آن تاغزار است که باید فکری برای آن کرد تا بتوانیم از سطح کانون‌های گرد و غبار کم کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و امور آبخیزداری استان اصفهان در ادامه ضمن تاکید بر حفظ تاغزارها در شهرستان آران و بیدگل افزود: هرگونه عملی که منجر به کم شدن تاغزارها در شهرستان آران و بیدگل شود، اشتباهی بزرگ است.

امینی گفت: با توسعه صنعت و فعالیت‌های صنعتی هیچ مشکلی نداریم، اما با کاهش تاغزارها قطعاً همین صنایع و زیربناهای اقتصادی دچار مشکل خواهند شد.

وی ضمن اشاره به رونمایی از طرح تولید یک میلیون نهال در پارک جنگلی کویری پروفسور کردوانی عنوان کرد: در این طرح غرس اولین نهال طرح تولید یک میلیون نهال در پارک جنگلی کویری پروفسور کردوانی آران و بیدگل به صورت سمبلیک صورت پذیرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و امور آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: طرح اجرا شده در شهرستان آران و بیدگل از اهمیت زیادی دارد و باید این طرح‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.