پیام دهه فجر، حضور مردم در صحنه است

1402/11/13
58
0
سیاسیتمام عناوین سیاسی
کد خبر :9904

به گزارش خبرنگار پرتال خبری آران و بیدگل نیوز، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش کویرات آران و بیدگل با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی بدون یاد و نام حضرت امام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بی‌هویت است.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل افزود: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه حقیقتاً شناسنامه انقلاب اسلامی است و ما مردم ایران خود را مدیون حضرت امام می‌دانیم.

حجت الاسلام قاسمی افزود: حضرت امام رحمت الله علیه برای آینده انقلاب و نظام برنامه ترسیم کرده اند؛ سخنرانی‌های ایشان و رهنمودهای حکیمانه ایشان که به صورت صحیفه نور چاپ شده است و وصیت‌نامه سیاسی الهی امام بزرگوار همه نقشه راه اینده انقلاب است.

وی افزود: مقام معظم رهبری مفسر صحیح رهنمودهای حضرت امام رضوان الله تعالی است کسی که با تمام وجود امام بزرگوار را درک و لمس کرده است و خط امام را باید از ایشان گرفت.

حجت الاسلام قاسمی، عوامل موفقیت ملت ایران در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را دقیقاً همان عوامل پیروزی ملت ایران دانست و گفت: نخستین عامل موفقیت ملت ایران این بود که این انقلاب الهی بود و آنچه که تاکنون ملت ما را موفق و سربلند کرده است همان انگیزه الهی داشتن و خدایی بودن است.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل افزود: هم رهبری الهی و خدایی است ، هم ملت مسلمان ایران الهی و خدایی بودند هم شعارهایی که داده می‌شد خدایی بود و برای همین جهت است که هر کجا ملت ایران با انگیزه الهی وارد صحنه شد پیروز شد.

حجت الاسلام قاسمی، دومین عامل موفقیت ملت ایران را اطاعت از مقام ولایت فقیه دانست و افزود: ۴۵سال است که ملت ایران پشت سر رهبری‌های عالمانه و حکیمانه و داهیانه حضرت امام و مقام معظم رهبری بوده و ایستاده‌اند و انصافاً ملت بزرگوار ایران مطیع ولایت و رهبری بوده و هستند.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل ادامه داد: سومین عامل موفقیت ملت ایران همان بصیرت مثال زدنی و وحدت و همدلی است که توانسته تمام دشمنان و در راس آن استکبار جهانی یعنی آمریکا و شیطان بزرگ و ام الفساد قرن را مستاصل و درمانده کند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: پیام این دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی حضور در صحنه است. همانطوری که تا به حال ملت ایران با استقامت مثال زدنی خود دشمنان اسلام را مایوس کرده است از این به بعد هم مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای که حضوری چشمگیر و باشکوهی خواهد بود برای همیشه دشمن  را مأیوس و ناامید خواهند کرد.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل در بخش دیگری از خطبه ها با تقدیر از حضور پرشور نوجوانان در مراسم اعتکاف گفت: حضور قشر جوان و نوجوان در مراسم اعتکاف امسال، خود دلیل و حجتی است بر اینکه تبلیغات مسموم و زهراگین دشمن هیچ تاثیری نداشته و ندارد و برخلاف تصور غلطی که بعضی‌ها در بوق و کرنا کرده بودند که نسل جدید با مسائل دینی بیگانه‌اند، این حضور جوانان واقعاً خنثی کننده این اراجیف دشمنان بود.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی خاطرنشان کرد:  سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند اما بنا بر آمارها، امسال نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از هفت هزار مسجد سراسر کشور معتکف شدند آماری که از افزایش ۳۵ درصدی معتکفان حکایت می‌کند.

وی تصریح کرد: از این جمعیت یک میلیون نفری، حدود ۸۰ درصد جوانان و نوجوانان و ۵۰ درصدشان، دانش‌آموز هستند یعنی کسانی‌که از نیمه دهه ۸۰ به بعد متولد شده‌اند و همین حکایت از جذابیت مسجد و آیین‌های دینی معنوی برای این نسل آینده‌ساز دارد.

خبرنگار آران و بیدگل نیوز : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.