موفقیت ۷۵ درصدی مشاوره جلوگیری از سقط، در «مرکز نفس» کاشان

1403/02/05
17
0
سایراخبار منطقه کاشان
کد خبر :11161

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگارپرتال خبری شهرستان آران وبیدگل گفت:مشاوره فرزند آوری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان 39 درصد در سال 1402 نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است. 

 

معاون بهداشت و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به جمعیت بالای 100 هزار نفری زنان همسردار تا 55 سال در کاشان و آران و بیدگل گفت: اقداماتی نظیر افزایش پوشش مراقبت های دوران بارداری، ارتقاء مراقبت های پیش از بارداری، شناسایی زوجین نابارور و برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان در 30 مرکز خدمات جامع سلامت در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل، در راستای جوانی جمعیت انجام شده است.

 

دلاوری افزود: حدود 90 درصد مادران باردار حداقل یکبار مراقبت دوران بارداری را دریافت کرده اند.

 

وی ادامه داد: در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل آموزش های مستمر با موضوعات حوزه جوانی جمعیت از جمله ترویج فرزندآوری، نقش تعدد فرزندان در استحکام خانواده و جامعه، پیشگیری از ناباروری، عواقب سقط جنین، تک فرزندی و پیامدهای آن انجام می شود.

 

دکتر دلاوری همچنین از انجام سونوگرافی رایگان برای زنان بی بضاعت و کم بضاعت شناسایی شده در واحدهای ارائه دهنده خدمت جهت افزایش خوشایند سازی فرآیند بارداری خبر داد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از موفقیت بیش از 75 درصد از مشاوره های انجام شده در مرکز نفس خبر داد و افزود: در پی راه اندازی مرکز نفس، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با خیرین و سمن ها جهت پیشگیری از سقط مادران باردار مراجعه کننده به این مرکز انجام می شود.

خبرنگار : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.