مبادی ورودی کاشان و آران و بیدگل کنترل می‌شود

1400/01/16
75
0
سایراخبار منطقه کاشان
کد خبر :6422
به گزارش آران و بیدگل نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الله غلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به تجمعات آخر سال به همراه سفرهای نوروزی اظهار داشت: عدم نظارت و بازرسی‌های مستمر از طرف دستگاه‌های ذی ربط از باعث شد که بسیاری از شهرستان‌های استان اصفهان تحت تاثیر موجی دیگری از شیوع ویروس کرونا قرار گیرد.
وی با بیان اینکه میزان افزایش بیماری‌ها در حال حاضر نسبت به اواخر اسفندماه سال گذشته در سطح استان اصفهان سه برابر شده است، افزود: میزان تست‌های مثبت از جمع کل تست‌های اخذ شده از بیماران در اواخر سال گذشته 10 درصد بود در حالی که بعد از گذشت دو هفته از  سال جدید میزان تست‌های مثبت به 45 درصد کل تست‌ها رسیده است.
سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونای اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز و هشت شهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: روند شیوع ویروس در کل استان اصفهان در حال افزایش است ولی با این وجود شدت افزایش بیماری نسبت به میانگین استان بالاتر است.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم وضعیت موجود را کنترل کنیم باید دستورالعمل جامع محدودیت های هوشمند را در سطح استان اصفهان اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: 17 شهرستان همانند آران و بیدگل و کاشان که در وضعیت نارنجی و قرمز هستند باید این دستورالعمل را اجرا کنند.
غلامی با اشاره به اینکه این دستورالعمل شامل پنج بخش است بیان داشت: بخش اول مربوط به حضور کارکنان و کارمندان است که در شهرهای قرمز همانند کاشان کارکنان مشاغل غیرضروری باید یک سوم کارکنان در محل کار حضور و دوم سوم با دورکاری فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه برای مشاغل ضروری نیز باید 50 درصد کارکنان در محل کار خود حضور داشته باشند، افزود: این دستورالعمل از امروز اجرایی شده و تا زمانی که کاشان به وضعیت سابق برنگردد، اجرا می‌شود.
سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه در شهرهای کاشان و آران و بیدگل با توجه به وضعیت کرونایی قرمز و نارنجی اقامه نماز جمعه و برگزاری مراسم‌های مذهبی ممنوع است، گفت: در مورد مشاغل در شهرهای نارنجی مثل آران و بیدگل گروه‌های شغلی سه و چهار و در شهرهای قرمز مثل کاشان گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل و بقیه باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند.
وی در خصوص تردد در شهرهای نارنجی و قرمز هم با بیان اینکه ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به کاشان و آران و بیدگل ممنوع است، افزود: تمامی خودروهای با ملاک غیربومی متوقف و مشمول اعمال قانون می‌شود و برای کنترل خودروهای ورودی به شهرهای نارنجی و قرمز مثل آران و بیدگل و کاشان با هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی، شهرداری، راهداری و فرمانداری مقرر شد گیت های بازرسی در محورهای ورودی به کاشان برای کنترل خودروهای در حال تردد ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه این دستورالعمل ابلاغ و اجرای آن باید توسط ستادهای شهرستانی انجام شود، تاکید کرد: خودروهای بومی که قصد خروج از شهرهای نارنجی و قرمز قصد خروج را دارند باید مستندات خود را به فرمانداری ارائه تا مجوز تردد برای آن‌ها صادر شود.
;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.