فرماندار: باید بندناف بودجه کشور از نفت و مواد معدنی خام بریده شود

1400/08/20
157
0
اقتصادیشهرک های صنعتی
کد خبر :9191

به گزارش آران و بیدگل نیوز، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در دیدار با مدیران عامل دو منطقه صنعتی شهرک سلیمان صباحی و هلال و جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان فرش ماشینی این شهرستان گفت: تک‌محصولی بودن شهرستان آران و بیدگل در تولید فرش ماشینی یکی از نقاط قابل‌تأمل برای مسئولان این شهرستان تلقی می‌شود که نیاز به مدیریت دارد تا ضمن حفظ صنعت فرش ماشینی، به سمت استقرار صنایع نوین با فناوری‌های برتر و پیشرفته و نیز راه‌اندازی و ایجاد شغل‌های زودبازده اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: در سایه توجه به شعار سال جاری «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» باید به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در جهت اشتغال‌زایی هر چه بیشتر اعتماد و توجه ویژه‌ای از سوی مدیران  دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: باید بندناف بودجه کشور از نفت و مواد معدنی خام بریده شود و با نوآوری، خلاقیت و فناوری و با به خدمت گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان به اشتغال فراگیر، فارغ از صنعت تک واحدی دست یافت.

وی تلاش‌ها و خدمات صنعتگران شهرستان آران و بیدگل را در پویایی اقتصادی، تثبیت اشتغال و کارآفرینی ستودنی ذکر کرد و افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان و  شهرستان آران و بیدگل با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم و رفع موانع پیش‌روی تولیدکنندگان، کارآفرینان، صنعتگران و نوآوران در افزایش تولید کمک کرده و می‌کنند.

وی یادآور شد: فعالیت ۸۱۰ واحد صنعتی و اشتغال ۲۰ هزار نفر در  واحدهای صنعتی نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال پایدار شهرستان آران و بیدگل داشته و نرخ بیکاری در این شهرستان را به زیر ۵ درصد رسانده است.

دکتر بایبوردی استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت دانش‌آموختگان دانشگاهی در حوزه صنعت و معدن را در رونق هر چه بیشتر صنعت این شهرستان و کاهش تبعات نوسان‌ها و تهدیدهای حوزه مهم خواند و گفت: استفاده از استارت‌آپ‌های دانشگاهی در حوزه صنعت  و معدن این شهرستان ضرورت دارد.

وی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را سرداران ملی خواند و افزود: این افراد پنجه‌در‌پنجه‌های تحریم‌گران انداخته‌اند و برای نابودی سونامی بیکاری همت گماشته‌اند.

وی با بیان اینکه تولید و تولیدکنندگان اقتصادی شهرستان آران و بیدگل فرشته‌های نجات این شهرستان و کشور هستند، افزود: تولیدکنندگان و صنعتگران پیشرانان توسعه اقتصادی و شتاب‌زای این شهرستان هستند و باید با پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برخی از درهای قفل شده تولید به روی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران این شهرستان گشوده شود.

دکتر بایبوردی اظهار داشت: شهرستان آران و بیدگل ظرفیت‌های قابل توجهی برای جذب سرمایه‌گذاران دارد و به نوعی به سرمایه‌گذار به چشم قهرمان ملی نگاه می‌کند و با همین نگاه از دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخواست می‌شود که از سرمایه‌گذار و صنعتگر حمایت حداکثری و ۱۰۰ درصدی کنند.

گفتنی است در این دیدار مدیران عامل دو منطقه صنعتی شهرک سلیمان صباحی و هلال و جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان فرش ماشینی به بیان مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند و خواستار رفع موانع تولید خود شدند.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.