جلوگیری از حرکت شن‌های روان با استفاده از خرزهره در آران و بیدگل موفقیت‌آمیز بود

1401/03/21
204
0
سیاسیتمام عناوین سیاسی
کد خبر :8994

به گزارش آران و بیدگل نیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی کاظمی  با اشاره به اجرای طرح‌های بادشکن غیرزنده طی 2 سال گذشته در بخش کویرات از توابع شهرستان آران و بیدگل افزود: طرح بادشکن غیرزنده سال 1399 با استفاده از نیزارها در روستای حسین آباد کویرات انجام شده بود و 1400 در قراردادی با شرکت تعاونی مرتع‌داران، استفاده از خرزهره برای اجرا این طرح به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: هرس خرزهره در شهرداری انجام و اجرای طرح بادشکن غیرزنده با این روش در سطح 15 کیلومتر از تپه‌های روستای حسین آباد کویرات عملیاتی شد که موفقیت‌آمیز بود. 

رییس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خاطر نشان کرد: با اجرای بادشکن غیرزنده با استفاده از خرزهره از حرکت بسیاری از ماسه‌ها جلوگیری شده است که در این بین دامداران و بهره‌برداران عضو شرکت تعاونی مرتع‌داران در روستای حسین آباد در اجرا و حفاظت از این طرح همکاری و نقش مهمی داشتند.

وی تصریح کرد: در بحث حفاظت که مهتر از اجرا است همکاری داشتند ادامه این مهم هم در سال 1401 در سایر تپه هایی که حرکت شن های روان داریم انجام شود.

کاظمی با بیان اینکه 403 هزار هکتار از مساحت استان اصفهان را عرصه جنگلی و 6 میلیون و 300 هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: 320 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی در سفر پیش روی رییس جمهور به این استان مصوب شده است که امید می‌رود با قطعی شدن آن، طرح‌های مورد نظر اجرا شود.

خَرزَهره درختچه‌ای سمی و همیشه‌سبز از راسته گل‌سپاسی‌سانان، تیرهٔ خرزهره‌ایان است که به طور معمول در پارک‌ها برای اهداف زینتی کاشت می‌شود. برگ خرزهره شبیه به برگ بید اما بزرگ‌تر از آن است.

 

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.