آران و بیدگل قطب پسته استان اصفهان است

1402/06/22
74
0
سایرکشاورزی
کد خبر :9565

مهندس باغ شیخی در گفت و گو با پرتال خبری آران و بیدگل نیوز در آران و بیدگل گفت: گروهی متشکل از کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اصفهان، ارزیاب خسارت منطقه ای، مسئول بیمه محصولات کشاورزی شهرستان و رئیس اداره تولیدات گیاهی و کارشناس باغبانی و مدیر عامل شرکت تعاونی تولید حسین آباد از باغات پسته در بخش کویرات (روستای حسین آباد و فخره و جاده ابوزیدآباد بازدید کردند.

 

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل افزود: این بازدید با هدف برآورد خسارت گرما طی ماه‌های تیر و مرداد بر باغات پسته منطقه انجام شد.

 

باغ شیخی ادامه داد: با توجه به گرمای شدید طی این ماه‌ها و همچنین سرمای فروردین ماه سال جاری خسارت قابل توجهی به باغات منطقه وارد شد که میزان خسارت طی این بازدید ‌کارشناسی شد.

 

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل افزود: شهرستان آران و بیدگل با سطح 4 هزار و 300 هکتار باغات پسته، قطب پسته استان اصفهان است.

 

باغ شیخی ادامه داد: خسارت به باغات با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه اجتناب ناپذیر است و صندوق بیمه صرفاً به باغاتی که تحت پوشش بیمه قرار دارند خسارت پرداخت می کند.

 

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل افزود: پوشش بیمه باغات می تواند در جبران خسارت وارده به باغداران موثر باشد که بایستی در این زمینه استقبال بیشتری توسط کشاورزان صورت پذیرد.

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

خبرنگار آران وبیدگل : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.