امام جمعه موقت آران و بیدگل: هدف از تخریب قبور ائمه بقیع، از بین‌بردن پشتوانه‌های تاریخ اسلام بود

1403/01/29
62
0
سیاسینماز جمعه
کد خبر :11108

به گزارش خبرنگارپرتال خبری شهرستان آران و بیدگل، حجت الاسلام علی ناصریان در مراسم بزرگداشت سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع در حرم محمدهلال بن علی(ع) گفت: تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم های کهنه، دردناک و التیام ناپذیر تاریخ اسلام و شیعیان است.

 

امام جمعه موقت آران و بیدگل افزود: وهابیت در دو نوبت اقدام به تخریب قبور ائمه اطهار(ع) و دیگر بزرگان اسلام در قبرستان بقیع کردند. نخستین بار در سال 1220 هجری قمری و همزمان با سقوط دولت اول سعودی توسط عثمانی ها، وهابیت دست به تخریب قبور ائمه بقیع(ع) زد؛ اما پس از آن با همت و سرمایه گذاری شیعیان، این اماکن مقدس بازسازی و به زیباترین شکل ممکن مرمت شدند.


وی افزود: در سال 1344 هجری قمری و پس از روی کار آمدن سومین حکومت وهابی در عربستان، آن ها بار دیگر با یورش به بقیع، قبور و اماکن مقدس را ویران کرده و این مکان زیارتی را به مخروبه ای تبدیل نمودند.

 

حجت الاسلام ناصریان، وجود بناها و مشاهد مقدسه را مظهر و جلوه ای از ارادت عاشقان اهل بیت(ع) به ایشان دانست و اظهار داشت: پس از تسلط وهابیت بر مدینه، آن ها در اقدامی وحشیانه و متحجرانه، ضمن تخریب قبور، گنبدها و بناهای روی آن ها را نیز ویران کردند تا آثاری از این مشاهد مقدسه نماند.

 

هدف از تخریب قبور ائمه بقیع، از بین‌بردن پشتوانه‌های تاریخ اسلام بود

این پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: این اقدام وحشیانه، نشان دهنده ی عمق کینه ی وهابیت با اهل بیت پیامبر(ص) و همچنین جهل و تاریکی اندیشه ی منحرف آنان است و هدف وهابیت از این اقدام، از بین‌بردن پشتوانه‌های تاریخ اسلام و اسناد و آثار خارجی و عینی تاریخ بود.

 

 ناصریان در ادامه با اشاره به جنایات بیشمار وهابیون در گوشه و کنار جهان اسلام خاطر نشان کرد: فرقه وهابیت یک اقلیت منفوری است که بسیاری از فرهیختگان، علمای برجسته و اساتید و مردم عربستان نسبت به تعصب و افراط گرایی این فرقه، مخالف و معترض هستند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: آنچه که  امام خمینی(ره) به عنوان اسلام آمریکایی مطرح کرده و از آن به عنوان یک خطر بزرگ یاد کردند، امروز بزرگترین جلوه ی آن آل سعود  و فرقه وهابیت و جریان های تکفیری و تروریستی است.

 

حجت الاسلام ناصریان با تاکید بر اینکه وهابیت هیچ اصالتی در نزد اهل سنت ندارد اظهار داشت: بزرگترین خدمتی که وهابیت در حال حاضر  انجام می دهند آرام گذاشتن و در آسایش قرار دادن رژیم منحوس صهیونیستی است.

خبرنگار : روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.