کیفیت زندگی انسان ها را «کتاب» و «کتاب خوان» مشخص می کند

1401/09/01
1059
0
فرهنگیتمام عناوین فرهنگی
کد خبر :9400

به گزارش آران و بیدگل نیوز، سعید ضابطی در حاشیه افتتاح باغچه کتاب آران و بیدگل گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کتاب در هر شهر بوجودآوردن فضاهای مطالعه و مکان هایی با رویکرد جدید و فضایی آرام برای دوستداران کتاب است.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: کیفیت زندگی انسان ها را «کتاب» و «کتاب خوان» مشخص می کند و دوری گرفتن نسل جوان از کتاب و روی آوردن به فضای مجازی باعث بوجود آمدن آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه شده است.

 

 

ضابطی ادامه داد: با راه اندازی مراکز عرضه و ارائه کتب به مردم و فضای مطالعه، بستر استفاده از کتاب برای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی فراهم شده و گاهی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برداشته خواهد شد.

 

 

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: بوجودآوردن زیرساخت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای این امر مهم در جامعه بسیار لازم و ضروری است.

 

 

ضابطی تصریح کرد: با توجه به آمار انجام شده توسط مرکز آمار ایران و اعلام پاکیزه بودن میزان سرانه مطالعه کتاب در جامعه، ایجاد زیرساخت های فرهنگی مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی موجب افزایش میزان مطالعه کتاب می باشد که در این خصوص همکاری دستگاه های متولی و شهرداری ها در حمایت از بخش خصوصی می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: از جمله این مراکز فرهنگی کتاب می توان به کافه های کتاب، ایستگاه های سیار کتاب، نصب المان های کتاب و مطالعه کتاب و مطالعه در زیباسازی شهری، جایگاه های مطالعه و کتاب در مراکز فروشگاه های بزرگ اشاره کرد.

 

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.