سر تیتر جدید ترین اخبار امروز :
- واریز کالابرگ برای خانوارهای دهک های چهارم و پنجم درآمدی از دوشنبه هفته جاری/دهکهای ششم و هفتم از دوشنبه هفته آینده
- نخستین هنرستان هوش مصنوعی شمال استان اصفهان در آران و بیدگل راه اندازی می شود
- کشف بیش از ۹۰ هزار نخ سیگار قاچاق در آران و بیدگل
- پلمب ۲ واحد مشاوره املاک به علت اجاره منازل مسکونی به اتباع غیر مجاز در آران و بیدگل
- اولین رایزنی دیپلماتهای ارشد اروپایی با عراقچی پس از جنگ ۱۲ روزه
کمربندی وحدت مسیر امن و آرام ؛ صرفا برای شهروندان
1396/12/26
57
0
اجتماعیتمام عناوین اجتماعی
کد خبر :2412

*جاده های منطقه از امنیت مناسبی برخوردار نیستند
عموم جاده های منطقه کاشان و آران و بیدگل جاده هایی هستند که از امنیت مناسبی برخوردار نیستند. اگر این منطقه را به صورت مرکزی در نظر بگیریم جاده هایی که از ابوزیدآباد ، مشکات ، برزک، نوش آباد و سفیددشت به کاشان ختم می شوند عموما جاده هایی هستند که دارای مشکلات ایمنی هستند و شهروندان در این جاده ها دچار خسارت های جانی و مالی شده اند که برای ما هم آزاردهنده است.
*اختصاص 70 میلیارد ریال اعتبار برای کنارگذر کاشان و آران و بیدگل در سال 97
یکی از پروژه های استراتژیک شهرستان آران و بیدگل ، پروژه کنارگذر کاشان و آران و بیدگل و اتصال آن به جاده گرمسار است. این کنارگذر یک طرح ملی با ردیف اعتباری ملی و یک پروژه راهبردی در منطقه است. عبور خط مواصلاتی شمال و جنوب کشور از کاشان و به تبع آن ایجاد ترافیک به دلیل عدم وجود کمربندی در ورودی ها و خروجی کاشان ، مشکلات زیادی را در حوزه ترافیکی منطقه به وجود می آورد.
حتی این ترافیک در امر خدمات رسانی امدادهای درمانی و ... هم مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است ، لذا انتقال ترافیک ماشین های سنگین به خارج از منطقه همواره یک اولویت راهبردی بوده است. قطعا راه اندازی این کنارگذر می تواند ایمنی و تسهیل زیادی را در حوزه معابر و جاده های شهری در منطقه ما ایجاد کند و بار وسایط سنگین را به این محور منتقل کند.
این کنارگذر از میدان امام علی (ع) در ورودی کاشان شروع شده و به طول 50 کیلومتر بعد از عبور از حاشیه شهر آران و بیدگل نهایتا این بار ترافیکی را به جاده قدیم قم - کاشان منتقل می کند و می تواند سبب امنیت این محدوده های ترافیکی داخلی منطقه شود و برای کریدور شمال جنوب موقعیت ایمنی تری ایجاد کند. با پیگیری های بعمل آمده این پروژه ، پروژه فعالی است که در سال 96 دارای 50 میلیارد ریال اعتبار بود و امسال هم برای این پروژه 70 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
در انتهای سال 96 آزادسازی فاز دوم جاده در منطقه سفیددشت که بخشی از آن از مزارع کشاورزی و بخشی هم از محدوده منابع طبیعی عبور می کرد با یاری و گذشت کشاورزان این منطقه و اهدای زمین های زراعی آنان و همکاری اداره کل منابع طبیعی و اداره شهرستان آزادسازی شد تا خدمت بزرگی به کل منطقه انجام شود. عملیات آسفالت حدود هفت کیلومتر از این پروژه هم در ابتدای سال جاری انجام شده است.
*نقش کمربندی وحدت در ایجاد دسترسی ارتباطی ایمن
احداث کمربندی کاشان و آران و بیدگل از دیگر پروژه های در حال احداث منطقه است که از میدان امام علی (ع) واقع در دارالسلام شروع می شود. این جاده از تقاطع جاده ابوزیدآباد عبور کرده و بخش هایی از این مسیر با ابتدای مسیر کنارگذر کاشان و آران و بیدگل مشترک است. این کمربندی از کنار ریل راه آهن با عبور از روی جاده قدیم و جدید آران و بیدگل - کاشان و همچنین جاده نوش آباد - کاشان نهایتا از محل ایستگاه قدیمی راه آهن بعد از پلیس راه راوند به جاده قدیم قم متصل می شود.
اخیرا برخی شبهه هایی را مطرح کرده اند مبنی بر اینکه با توجه به عبور این جاده از روی کنارگذر ، این جاده مازاد است و احداث آن کارآیی کنارگذر را هم تحت الشعاع قرار می دهد ؛ در حالی که این دو جاده کاربری کاملا متفاوتی دارد.
وسایط نقلیه سنگین کریدور شمال و جنوب کشور تماما از کنارگذر شرقی کاشان و آران و بیدگل عبور می کنند و حق ورود به کمربندی کاشان را نخواهند داشت. اگر قرار بود این وسایط نقلیه سنگین هم از کمربندی عبور کنند مجددا مشکل عدم ایمنی را برای شهروندان خواهد داشت ، لذا کمربندی عملا دسترسی شهروندان کاشان و آران و بیدگل را در منطقه تسهیل و یک مسیر ایمن و آرام برای آن ها ایجاد می کند.
به اعتقاد بنده این کمربندی ، کمربندی وحدت است به دلیل اینکه آحاد مردم کاشان و آران و بیدگل از آن استفاده خواهند کرد و میزان دسترسی های جاده ای را برای آنها بهتر کرده و کاهش ترافیک در مجموعه دو شهرستان را به همراه دارد لذا از مسؤولان دو شهرستان تقاضا دارم این امکان تسهیل ارتباطی در منطقه و خدمت را تبدیل به یک امکان اختلافی نکنند.

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است
با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.