جزئیاتی از حریق گسترده در شهرک صنعتی آران و بیدگل

1401/06/01
3966
0
اقتصادیشهرک های صنعتی
کد خبر :9020

به گزارش آران وبیدگل نیوز، احمد دهقانی گفت: ساعت ۱۹ و ۵۳ دقیقه شامگاه دوشنبه ۳۱ شهریور حریق در یک شرکت بافندگی در شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی آران و بیدگل به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آران و بیدگل اعلام شد.

 

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی آران و بیدگل افزود: بلافاصله بعد از اعلام این حریق، نیروهای آتش نشان آران و بیدگل برای اطفای حریق در کمترین زمان ممکن در محل حضور یافتند و با آتش گسترده در سه سوله شامل انبار فرش، انبار رنگ، سوله دستگاه های بافندگی با دو دستگاه بافندگی در این شرکت مواجه شدند.

 

دهقانی ادامه داد: به محض اعلام حریق جمعا ۱۶ دستگاه خودرو اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند و با توجه به حجم آتش، هماهنگ های لازم جهت کمک با همکاران در شهرهای اطراف هم صورت گرفت که ۵ خوردو از ایستگاه ۱ و ۲ آران و بیدگل، ۴ دستگاه خودرو از آتش نشانی کاشان، یک دستگاه خودرو از شرکت سایپا، یک دستگاه خودرو از شهرک امیرکبیر، یک دستگاه خودرو از ابوزیدآباد، یک دستگاه خودرو از ایستگاه نوش آباد و دو دستگاه خودرو از پادگان شهید کبریایی ارتش و یک دستگاه خودرو از ایستگاه مجتمع فولاد کویر به محل اعزام شدند و ۴ دستگاه خودرو آب رسان از سوی خدمات موتوری شهرداری آران و بیدگل و شهرداری کاشان و سازمان آب هم به کمک آتش نشانان آمد.

 

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی آران و بیدگل ادامه داد:  تلاش برای اطفای حریق ۸ ساعت به طول انجامد و نیروهای آتش نشانی و خودروهای اطفای حریق تا ساعت ۳ بامداد امروز در حال اطفا و لکه گیری آتش بودند.

 

دهقانی ادامه داد: از جمله دلایل گسترش حریق این بود که متاسفانه به دلیل اینکه قسمت اداری و نمایشگاه شرکت در انتهای شرکت واقع شده بود و انبار و دستگاه ها در ابتدای کارخانه بود دیر متوجه حریق شدند. از لحظه شروع حریق تا اطلاع به آتش نشانی حدود نیم ساعت گذشته بود و همین امر باعث رشد و گسترش حریق شد.

وی افزود: با توجه به اینکه وزش باد به طرف مخالف بود، کارخانه های اطراف زودتر از کارگران و عوامل خود کارخانه متوجه آتش سوزی شدند و از سوی دیگر با باز کردن درب و ورود اکسیژن به محوطه، حریق شدت بیشتری گرفت و کار برای اطفای آن سخت تر شد.

 

سرپرست آتش نشانی آران و بیدگل با تکذیب استفاده از لودر و بلدوزر برای جلوگیری از گسترش حریق گفت: این موضوع صحت ندارد و لودر فقط مسیر عبور کامیون ها و کوچه تردد شرکت که منتهی به انتهای کارخانه می شد را پاکسازی کرد تا دسترسی بهتر آتش نشانان به حریق صورت گیرد. 

 

دهقانی ادامه داد: علیرغم اینکه تا ساعت ۳ بامداد حریق مهار و بخش زیادی از لکه گیری انجام شد، بخشی از لکه گیری عملا به دلیل سقوط آوار امکان پذیر نیست ونیاز به امکانات و تجهیزاتی در این خصوص هست به همین دلیل دو دستگاه اطفای حریق همچنان در محل حضور دارند و در حالت آماده باش قرار دارند.

 

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی آران و بیدگل بیان داشت: با توجه به حجم و گسترش حریق، آتش کل شرکت را فراگرفته بود و عملا برای این مجموعه هیچ کاری نمی توانستیم انجام دهیم و عملیات ما تدافعی بود؛ به محض رسیدن نیروهای آتش نشانی سوله های اطراف را سرد و تخلیه کردیم و خوشبختانه علیرغم حجم زیاد رنگ و دستگاه های شرکت های اطراف، هیچ خسارتی به هیچ شرکتی وارد نشد.

 

دهقانی در خصوص علت این حادثه گفت: علت حریق از سوی کارشناسان در دست بررسی است و احتمال زیاد نقص فنی در سیستم برق علت اولیه آتش‌سوزی است.

 

وی در پایان از تلاش همه عوامل آتش نشانی و ایستگاه های منطقه که در مهار آتش کمک کردند، سازمان خدمات موتوری شهرداری آران وبیدگل و شهرداری کاشان و سازمان آب تقدیر کرد.

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.