سمینار ملی و علمی نمک

1403/02/19
94
0
سایرعلم و دانش
کد خبر :11209

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار پرتال خبری شهرستان آران وبیدگل؛ اولین سمینار علمی نمک  توسط  دبیر خانه دائمی جشنواره ملی نمک درشهرستان  آران و بیدگل برگزارشد.

در ابتدای مراسم شهردار شهرستان آران وبیدگل دکتر صانعی از برنامه هایی در حول محور نمک برای اقدامات شاخصی در شهرستان صبحت کرد و ازهشت شعار در بعد های گوناگون سخن به عمل آورد؛هشت شعار را اینگونه بیان کرد: در بعد آینده نگری نمک عنصری برای آینده،در بعد ارزش گزاری نمک گنجینه ای بی انتها،در بعد برندسازی نمک طلای سفید سرزمین ما،در بعد اقتصادی نمک کانون کارآفرینی وتولید، در بعد درمان نمک ارمغان درمان وسلامت ،در بعد علمی نمک سرمایه ای علم محور،در بعد هنر نمک هنر زیبای آفرینش و در بعد جذابیت نمک با جاذبه ای جهانی است.

در ادامه فرماندار شهرستان آران وبیدگل از اهداف برگزاری سمینار سخن گفت و با طرح  این  مسئله که مواد معدنی در حکم طلای سفید نام  برده می شود و چگونه می توان  بهترین بهره برداری را داشته باشیم سخنان خود را به پایان رساند.

همچنین دبیر جشنواره ملی نمک شهرستان آران وبیدگل  نوحی سخنان خود را با کلیپی از شهدای شهرستان شروع کرد . وی به عنوان اجرا کننده سمینار از استقبال میهمانان دانشگاه یزد، دانشگاه تهران وهمچنین از همکاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان و انجمن طب ایرانی و سنتی دفتر کاشان، دفترطب ایرانی و مکمل سازمان نظام پزشکی و حضور ارزشمند مسئولین در این رویداد مهم  تشکر به عمل آورد و در ادامه نمک را به عنوان منبع عظیم خدادادی که ویترینی از کویرزیبای دنیاست بیان کرد.

لازم به ذکر است که دبیر علمی سمینار دکتر دهقانی عضو هیئت علمیه گروه مهندسی طبیعت دانشگاه کاشان محور اصلی برگزاری سمینار را توجه به دریاچه نمک شهرستان آران و بیدگل در قالب یک اکو سیستم طبیعی  مطرح کرد؛همچنین آران و بیدگل را شهر نمونه گردشگری بیابان خواند واز تاسیس مرکز تحقیقات بین الملل شوری خبر داد.

و در ادامه مراسم از میهمانان ارجمند ناصر مشهدی عضو هیئت علمیه مرکز تحقیقات بین الملل بیابان دانشگاه تهران،  نجفی رئیس دانشگاه طب سنتی اردکان، کوروش ساکی رئیس علوم پزشکی کاشان،  دکتر خامه چی رئیس انجمن طب سنتی دعوت به عمل آمد و در رابطه با دریاچه نمک و بعد علمی نمک سخنرانی کردند.

خبرنگار : ریحانه مرنجیان

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.